Revenim anul acesta cu câteva modele de diplome care pot fi oferite elevilor la sfârșitul anului școlar. Sperăm că rezultatele lor reflectă pe deplin efortul depus în acest an școlar și vor fi pe măsura așteptărilor...
Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII
▼
sâmbătă, 30 mai 2015
vineri, 29 mai 2015
A.V.-„Felicitare de 1 Iunie”
Ne-am gândit că ziua de 1 Iunie este atât de importantă că trebuie neapărat sărbătorită în avans, și cum puteam face acest lucru decât jucându-ne? Pe bilețele minuscule ne-am scris fiecare numele, le-am amestecat și am extras fiecare un bilețel, astfel că fiecăruia dintre noi le-a revenit biletul cu numele altui copil.Regula este foarte simplă: trebuia să pregătim o felicitare pentru colegul al cărui nume l-am extras. Bineînțeles, de mare ajutor ne-a fost șablonul, dar mesajul transmis a fost propria creație a fiecăruia dintre noi.
Modelul felicitării, dar și aspecte ale reacției noastre în momentul primirii acesteia, le împărtășim cu drag cu voi:
Modelul felicitării, dar și aspecte ale reacției noastre în momentul primirii acesteia, le împărtășim cu drag cu voi:
joi, 28 mai 2015
„Înmulțirea numerelor naturale”(fișă recapitulativă)
Fișa conține exerciții variate, concepute sub formă de joc, astfel încât școlăreii să o rezolve cu plăcere:
vineri, 22 mai 2015
„Înmulțirea cu 9”(fișă)
Fișa conține exerciții variate, cu un grad mediu de dificultate, și poate fi folosită cu succes chiar și în orele alocate recapitulării înmulțirii numerelor naturale:
„Înmulțirea cu 8”(fișă de lucru)
Fișa poate fi folosită atât ca sarcină de lucru pentru munca independentă, cât și pentru lucrul pe echipe. Exercițiile variare și cu un grad mediu de dificultate pot fi utilizate și în cadrul lecțiilor de recapitulare:
„Înmulțirea cu 7”(aprofundare)
Fișa poate fi folosită în cadrul lecțiilor de recapitulare a cunoștințelor. Exercițiile pot fi rezolvate direct pe fișă, sub forma unor activități de muncă independentă, sau pot fi rezolvate la tablă, frontal, cu toți elevii clasei:
„Matematica în versuri”
Sunt trei probleme în versuri care sigur îi vor încânta pe micii școlărei. Ei acu ocazia să exerseze cunoștințele dobândite în clasa a-II-a și să se distreze rezolvând aceste probleme. Fișa poate fi folosită și în cadrul recapitulării finale, fiind atașate și indicații:
duminică, 17 mai 2015
„Înmulțirea cu 7”(exersare)
Exersarea înmulțirii pas cu pas ne-a ajutat să înțelegem destul de ușor această operație matematică. Acum putem să spunem că termenii matematici specifici înmulțirii ne sunt familiari și ne descurcăm cu ei. Fiți cu ochii pe noi! Mai avem fișe gata pregătite să le postăm și pentru alți școlărei interesați:
.„Ordinea efectuării oprerațiilor”
Fișa am folosit-o în cadrul proiectului „Călătorii, aventuri” atunci când am studiat la C.L.R. textul „Vrăjitorul din Oz”. Școlăreii au fost foarte încântați să parcurgă întreg traseul alături de personaje iar când au ajuns la castelul Marelui Vrăjitor au avut și ei se transmis câteva dorințe pe care le-au scris pe bilețele colorate:
C.L.R:„Ursul cafeniu”
Fișa face parte din „Aventura cunoașterii” - editura Edu, o lucrare pe care v-o recomandăm cu plăcere. Fișele pe care le veți descoperi sunt excelente pentru recapitularea finală. În plus, toate fișele sunt perforate astfel încât pot fi aașate foarte ușor în portofoliu:
„Înmulțirea cu 6”(aprofundare)
Suntem școlărei destoinici și ne descurcăm tot mai bine cu înmulțirea. Fișa ne ajută să aprofundăm cunoștințele noi pe care le-am dobândit:
sâmbătă, 16 mai 2015
„Înmulțirea cu 6”(exersare)
Încet-încet înmulțirea devine tot mai ușoară și mai interesantă. Totul este să exersăm constant. Și pentru înmulțirea cu 6 am pregătit mai întâi o fișă de exersare care cuprinde exerciții destul de simple, astfel încât exersarea să-i ajute pe școlărei să-și fixeze mai bine noțiunile studiate:
JOC-„Înmulțirea cu 1;2;3”
Un joc distractiv pe care școlăreii îl vor rezolva cu plăcere și vor exersa înmulțirea când unul din factori este 1;2 sau 3. Noi ne-am distrat extraordinar rezolvând și colorând, acum este rândul vostru:
„Înmulțirea cu 2”
Cine spune că matematica este plictisitoare? Iată un joc în care înmulțirea cu 2 devine interesantă și astfel învățarea se realizează într-un mod cât se poate de plăcut. Rămâne să încercați și voi:
Înmulțirea cu 5 (probleme)
A sosit timpul să rezolvăm probleme folosind noțiunile de înmulțire învățate până acum. Problemele nu sunt neapărat dificile, textele sunt ușor de înțeles iar rezolvarea lor devine o adevărată plăcere:
„Înmulțirea cu 5”(aprofundare)
Fișa conține câteva exerciții cu un grad puțin mai ridicat de dificultate. Aceste exerciții pot fi rezolvate chiar și în cadrul orelor de consolidare a înmulțirii cu 5:
„Înmulțirea cu 5”(exersare)
Fișa îi ajută pe școlărei să exerseze înmulțirea cu 5. Ei vor reține mai ușor această înmulțire și vor exersa noțiunile și termenii matematici deja cunoscuți. Exercițiile au un grad mediu de dificultate și elevii le vor lucra cu mare plăcere:
vineri, 15 mai 2015
M.E.M.-„Înmulțirea cu 4”(probleme)
Rezolvarea de probleme este esențială pentru dezvoltarea gândirii logice a școlăreilor. Tocmai de aceea, enunțul problemelor trebuie să fie clar, concis, astfel încât elevii să înțeleagă enunțul și să poată rezolva corect problemele:
„Înmulțirea cu 4”(aprofundare)
Rezolvarea acestei fișe le oferă posibilitatea școlăreilor să exerseze noțiunile deja cunoscute despre operația de înmulțire. În plus, ușor-ușor, avem ocazia să înțelegem ordinea operațiilor:
Înmulțirea cu 4 (exersare)
Fișa cuprinde exerciții variate, nu foarte dificile, care să-i ajute pe școlărei să deslușească tainele înmulțirii cu 4. A ceste exerciții sunt concepute în așa fel încât școlăreii să rețină mai ușor înmulțirea, dar și să -și însușească termenii matematici specifici acestei operații. Sper că școlăreii o vor lucra cu plăcere:
„ZIUA EROILOR”-21 MAI 2015
Anul acesta sărbătorim Înălțarea Domnului pe data de 21 mai. Cu acest prilej se sărbătorește și „Ziua eroilor”. În această sfântă zi se aduce un cald omagiu tuturor bărbaților și femeilor care au luptat în armata română. Bisericile române pomenesc eroii căzuți la datorie în luptele duse pentru credință, dreptate și libertate.
miercuri, 13 mai 2015
„Elemente intuitive de geometrie”
Cu siguranță școlăreii vor să demonstreze cât sunt ei de pricepuți! Prin această fișă ei au ocazia să-și exerseze talentul, atenția și îndemânarea. Fișa cuprinde și o activitate practică care presupune construirea unui trenuleț al vacanței:
marți, 12 mai 2015
D.P.-„Exprimă-ți emoțiile”
Veșnica mea problemă în legătură cu „Dezvoltarea personală” s-a rezolvat, cel puțin în ceea ce privește săptămâna aceasta. Ideea am împrumutat-o de la un spot prezentat la știri, dar sigur va avea succes și printre elevii clasei.
M.E.M.-„Înmulțirea cu 3”(probleme)
„Înmulțirea cu 3”(aprofundare)
Fișa cuprinde exerciții variate și atractive, nu neapărat dificile, dar rezolvarea lor presupune citirea cu mare atenție a cerințelor. Deasemenea, în rezolvarea cerințelor, școlăreii vor dovedi că stăpânesc pe deplin termenii matematici specifici operației de înmulțire a numerelor naturale:
luni, 11 mai 2015
M.E.M.-„Înmulțirea cu 3” (fișă de exersare)
Fișa de exersare poate fi folosită chiar în cadrul lecției de predare a înmulțirii numerelor când unul din factori este 3. Exercițiile variate și cu un grad mediu de dificultate vor oferi ocazia micilor școlărei să-și „încerce puterile” și să dovedească faptul că noile cunoștințe, pe care le-au dobândit, sunt temeinice:
duminică, 10 mai 2015
A.V.„Culori primare/culori binare”
A venit timpul să ne jucăm puțin cu pensula și acuarelele! După ce am vorbit despre culorile primare și motivul pentru care se numesc astfel (exceptând faptul că reprezintă steagul României), de data aceasta vom aplica pe planșa de culori numai culori primare și ne vom juca amestecându-le două câte două, în cantități egale, pentru a descoperi culorile binare:
- ROȘU + GALBEN=ORANGE
- ROȘU + ALBASTRU= VIOLET
- ALBASTRU + GALBEN= VERDE
Diplomă cu un castel
Pregătindu-ne de sfârșitul anului, iată că devine imperios necesară pregătirea unor modele de diplome. Toate editurile se întrec cu oferte tentante în a distribui tot felul de modele de diplome. Totuși, câteva modele în plus nu strică...
C.L.R.(lectură): „Spiridușii și cizmarul”
Textul complet al poveștii îl veți putea citi pe blogul „Povești în cinci minute”. Este o lectură plăcută pe baza căreia vom rezolva câteva exerciții prin care vom revizui câteva cunoștințe dobândite în clasa a-II-a.:
sâmbătă, 9 mai 2015
Origami foarte simplu:„Căsuța”
Expoziție: „Căsuțele fermecate” |
vineri, 8 mai 2015
O idee de scriere creativă
Copiii au multă imaginație! Uneori poveștile nu sunt chiar pe placul lor, sau vor să intervină, să schimbe firul poveștii, să inventeze chiar ei alte și alte aventuri.De cele mai multe ori vor să găsească un alt final poveștii.
ȚĂRILE - JOC
Acest joc îi va ține „ocupați” pe micii școlărei în pauza mare. Este un joc dinamic, antrenant, care dezvoltă atenția copiilor. Pentru a desfășura acest joc aveți nevoie de o minge și... voie bună.
SFAT: Noi am avut, de moment, o minge ușor desumflată dar s-a dovedit eficientă: nu sare mult și este ușor de prins.
SFAT: Noi am avut, de moment, o minge ușor desumflată dar s-a dovedit eficientă: nu sare mult și este ușor de prins.
D.P.-„Fii atent în jurul tău!”
- Elevii sunt anunțați că vor face o scurtă plimbare în jurul școlii, pe un traseu pe care îl stabilim împreună;
-Copiii sunt anunțați ca, în timpul plimbării, să fie atenți la toate lucrurile, zgomotele, obiectele întâlnite și să le rețină;
-La întoarcere, elevii sunt rugați ca, în aproximativ trei minute să scrie cât mai multe lucruri reținute de ei în timpul plimbării.
joi, 7 mai 2015
A.V.-„Culorile primare”
Viața din jurul nostru este plină de culoare... Studiem și noi cu mare atenție aceste culori și le dăm semnicații aparte. Începem prin studiul culorilor primare. Vom vorbi puțin despre semnificația lor, le vom identifica în lumea din jur, vom picta propriile noastre opere de artă folosind cele trei culori primare: roșu, galben, albastru:
marți, 5 mai 2015
C.L.R.-„Biletul”
Oricât am avea parte de „prelegeri” din partea tuturor că materia s-a „aerisit” și este mai „ușoară”, eu rămân la convingerea mea: este multă, înghesuită, cu multe amănunte... Dar timpul nu stă pe loc, oricât am vrea, așa că e o utopie să crezi că-ți vor veni mereu idei noi, că poți zilnic să-ți planifici ideile sub formă de joc, astfel încât activitatea de învățare să fie plăcută, interesantă, captivantă iar elevii să rețină cu ușurință noile noțiuni.
Rațele și vânătorii - JOC
Este un joc destul de bine cunoscut de copii. Avem nevoie de o minge și...voie bună.
Regulamentul este destul de simplu: doi copii sunt „vânători” iar ceilalți „rățuștele”.
Regulamentul este destul de simplu: doi copii sunt „vânători” iar ceilalți „rățuștele”.
Eu am poftă de... JOC
Jocul reprezintă pentru copil a doua sa natură. Vremurile se schimbă..jocurile sunt altfel. Am învățat alături de copii acest joc și... m-au surprins. Jocul nu are reguli agresive, e foarte calm și „așezat”, joc pe care ni-l dorim în pauze... Copiii se distrează, jocul continuă și...nu e risc de accidente!
Încă de ieri vremea dădea semne că se va îndrepta iar astăzi a fost un timp minunat, numai bun pentru joacă în curtea școlii. Ce jocuri am jucat?
Jocul Eu am poftă de..... este ușor de organizat, are reguli simple și l-a putut juca și Teo care are mâna luxată (un mic accident cu rolele, acasă). La acest joc pot participa oricât de mulți jucători. Este nevoie de o bandă de elastic și....voie bună.
Încă de ieri vremea dădea semne că se va îndrepta iar astăzi a fost un timp minunat, numai bun pentru joacă în curtea școlii. Ce jocuri am jucat?
Jocul Eu am poftă de..... este ușor de organizat, are reguli simple și l-a putut juca și Teo care are mâna luxată (un mic accident cu rolele, acasă). La acest joc pot participa oricât de mulți jucători. Este nevoie de o bandă de elastic și....voie bună.
luni, 4 mai 2015
A.V.- „Puișorul din role de carton colorat”
Continuăm proiectul „Din viața prietenilor necuvântători” cu textul „Puișorul și vulpea” după Ion Pas, o lectură extrem de plăcută, din care micuții școlărei au extras următoarele învățături:
- Să nu ai încredere în străini;
- Un copil trebuie să asculte de părinții săi.
Personajele i-au încântat pe copii dar atenția le-a fost captată de puișorul cel credul. De aici și ideea de a confecționa, în ton cu textul, un puișor...sau chiar mai mulți care să lupte cu viclenia roșcatei. Și de această dată școlăreii s-au dovedit inventivitate și mult talent. Cu această ocazie am îmbinat puțin cunoștințele de geometrie cu cele dobândite la capitolul „Unități de măsurat lungimea” pentru că ei singurei au creat șabloanele conform indicațiilor. Ajutorul a venit doar din faptul că au primit cartoane colorate astfel:
- galbene - pentru cap și corp;
- portocalii - pentru picioare, creastă și cioc.
sâmbătă, 2 mai 2015
Caledarul Evaluărilor Națíonale clasele II, IV, VI
Elevii claselor II,IV,VI vor susține și anul acesta Evaluări Națíonale. Conform reglementărilor în vigoare, aceste evaluări se vor desfășura după următorul calendar:
A.V.-„Ceasul vremii”
Partea aceasta cu „întâlnirea de dimineață” și anunțarea condițiilor meteorologice de către „meteorologul de serviciu” este interesantă, distractivă și foarte eficientă, dar ne ocupa destul de mult timp... Așa că ne-am gândit să ne facem sarcina mai ușoară și, normal, cum puteam face acest lucru decât... lucrând în echipă. Ne-am organizat repede! Acum deja ne știm fiecare rolul de desenatori, decupatori, asamblatori... așa că „Ceasul vremii” (NU al vremurilor) a fost gata imediat:
Iată procedeul pas cu pas:
Iată procedeul pas cu pas:
vineri, 1 mai 2015
C.L.R-„Scrierea lui m înainte de p sau b”
Fișa conține exerciții aplicative de scriere a consoanei m înainte de p sau b. Gradul de dificultate al acestor exerciții este mediu, astfel încât elevii să lucreze independent, cu plăcere. Această fișă poate fi utilizată cu succes în cadrul oricărei secvențe a lecției : ca exersare a cunoștințelor, ca evaluare sau chiar în momentul predării:
C.L.R.- scrierea cuvintelor care conțin „x”
Fișa are un grad mediu de dificultate și poate fi folosită ca sarcină de lucru independent. Astfel, copiii își vor consolida temeinic cunoștințele, pe care le dețin deja,în legătură cu scrierea și citirea acestor cuvinte:
Curiozități despre bufnițe
Departe de a fi o prevestitoare a răului, morții, a necazurilor, bufnița ocupă un loc de cinste în tradiția chineză conform căreia această misterioasă pasăre este considerată reprezentanta vitalității, forței și energiei. Amerindienii o considerau ocrotitoarea destinului și a nopții, folosind pene de bufniță în cadrul unor ritualuri.În Grecia Antică, Athena, zeița înțelepciunii, a fost extrem de impresionată de ochii mari și adânci ai bufniței, așezând-o în rândul ființelor alese.