Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 17 decembrie 2020

Coronița de Crăciun la ușa casei mele

 Continuăm seria lecțiilor video la Arte vizuale. Încerc din răsputeri să pregătesc teme diverse în realizarea cărora școlăreii să poată folosi orice material au la îndemână: acuarele/carioci/culori. Așa că tehnica relizării lucrării nu este neapărat impusă, ci las la decizia școlăreilor ce modalitate vor alege pentru a finaliza lucrarea. Un lucru bun - zic eu - întrucât nu toți copiii preferau să picteze...sau să coloreze...sau să decupeze și să lipească. Așa că sunt liberi să aleagă!

Noi realizăm activitățile astfel:

  • mai întâi urmărim materialul video completat de indicațiile mele prin care explic modul în care am decis eu să realizez lucrarea;
  • discutăm diversele modalități, preferate de școlărei, prin care ei ar alege să realizeze tema propusă;
  • avem 3-4 minute la dispoziție să ne pregătim materialele în funcție de ce metodă a ales fiecare să realizeze lucrarea
  • trecem la treabă
Deci, materialul video ce va fi urmărit de școlărei este următorul:

După parcurgerea pașilor explicați anterior, școlăreii trec la treabă.

Nu mai încape vorbă, școlăreii sunt foarte talentați și creativi, așa că lucrările lor întrec, prin originalitate, și creativitate, modelul odferit:





marți, 15 decembrie 2020

Felicitări de Crăciun (simple și foarte ușor de realizat)

 Mare problemă cu această școală online! La orele destinate artelor vizuale am întâmpinat probleme din cele mai diverse și...din mers, am încercat să le prevăd, să vin în întâmpinarea lor și să mă asigur că le pot rezolva. N-am reușit pe deplin. Plângerile școlăreilor au fost, pe cât de diverse, pe atât de justificate: „Doamna, nu am hârtie colorată! Nici glasată!”; „Mi s-a terminat lipiciul...pot folosi aracet?”; „Nu am hârtie creponată!”; „Eu nu am acuarele în tub!”....ș.a.m.d.

Nu-i vorbă, am încercat să anticipez astfel de situații, îi anunțam din timp lista materialelor, dar nu întotdeauna reușeau să-și cumpere cele necesare. Cred că nu sunt singura învățătoare care se confruntă cu așa ceva, așa că vă împărtășesc cu mare drag din experiența mea. Am ales ca, la arte vizuale, să avem săptămânal o SINGURĂ temă pe care școlăreii să o realizeze, la alegere, prin utilizarea oricărei tehnici preferate: pictat/colorat/decupat și lipit. Văd că lucrurile se așează oarecum, așa că orele de arte vizuale au devenit o plăcere. Eu propun tema și școlăreii își folosesc toată imaginația, priceperea și talentul pentru a realiza lucrarea.

De data aceasta vom confecționa o felicitare simplă, ușoară, de efect - zic eu - care nu necesită prea mare efort dar rezultatul este unul cât se poate de drăguț.

Am ales să prezint, ca model, două felicitări realizate din o jumătate de coală albă (această dimensiune mi se pare mai elegantă) așa cum se poate vedea în imaginile următoare:


Indicațiile complete, cele pe care le-am prezentat și școlăreilor în timpul activității, sunt cuprinse în materialul video de mai jos:
Sper să fie de folos și altor școlărei dornici să-și exerseze talentul și îndemânarea!





joi, 3 decembrie 2020

„Traian și Dochia” (legendă populară)

 Materialul cuprinde varianta audio a textului „Traian și Dochia”(legendă populară), text propus de manualul de limba și literatura română, clasa a III-a, editura Ars Libri.




În completare am pregătit două fișe de lucru utile pentru toți școlăreii care vor să exerseze la limba și literatura română, dar și să aprofundeze noțiunile dobândite la clasă. Prima fișă îi ajută:
  • să înțeleagă cuvintele noi întâlnite în textul citit;
  • să formuleze întrebări pe baza textului citit;
  • să-și exerseze cunoștințele despre substantiv (fel, gen, număr)
  • să identifice cuvinte cu sens opus/asemănător.


Cea de-a doua fișă îi pune pe școlărei în situația de a conștientiza, exersa și de a-și însuși pe deplin scrierea corectă a cuvintelor neam/ne-am: