Așa cum s-au obișnuit deja, fișele pregătite pentru ei sunt distractive, cuprind activități pe care școlăreii le desfășoară cu plăcere și îi ajută, sub formă de joc, să descopere noua literă învățată.
Activitățile prevăzute pentru descoperirea și învățarea literei „ș” sunt, deasemenea, distractive și pe placul școlăreilor.
Prima fișă presupune observarea și denumirea imaginilor, despărțirea în silabe a cuvintelor descoperite, identificarea poziției sunetului „ș” în cuvintele enunțate:
Ce observați în prima imagine? (Un pește)
Din câte silabe este alcătuit cuvântul „pește”?
Care este prima silabă? Dar a doua?
Unde se aude sunetul „ș”?
Exercițiile continuă și pentru celelalte imagini reprezentate pe fișă, apoi vor fi decupate literele din partea de jos a fișei și adăugate în cuvinte. La final toți școlăreii vor desena imaginile.
A doua fișă este realizată pentru consolidarea sunetului/literei „ș”. Noi o desfășurăm pe caietul cu foaie velină astfel: școlăreii primesc imaginile decupate însoțite de cuvintele care le denumesc. Ei vor lipi în caietele cu foaie velină imaginile și, lângă fiecare imagine, vor atașa cuvântul potrivit și vor scrie, cu ajutorul literelor mari de tipar, cuvântul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu