Activitatea noastră a început cu o poveste:
Știți voi, dragii mei, pe unde a umblat Albinuța Fănuța? Ei, bine, ea s-a plimbat departe, departe, și a căutat de zor cele mai colorate și mai parfumate flori pentru a aduna nectarul dulce... În zborul său însă a găsit o pădure... dar această pădure nu era ca toate pădurile. Nu! Era o pădure fermecată ce se numea PĂDUREA CUVINTELOR. Și această pădure a cuvintelor era tristă...foarte tristă. De ce? Pentru că fusese năpădită de omizi. Iată pădurea noastră:
( fiecare copac va fi decupat iar peste cuvinte va fi prinsă, cu agrafă de birou sau capsată, o omidă; copacii sunt expuși, aleatoriu, la tablă)
Vreți să ajutăm pădurea să fie veselă ca înainte? Haideți să o curățim de omizi!
Școlăreii au ieșit, pe rând, la tablă, au ales un copac, au citit cuvântul scris sub omidă fără a desface omida. Dacă au citi corect, au voie să „scape” copacul de omidă. Cuvântul citit este scris cu litere mari de tipar la tablă și pe caietele dictando. Copacul salvat este luat de către școlărelul salvator.Dacă școlărelul nu reușește să citească atunci copacul rămâne „năpădit” de omizi. la finalul activității școlăreii salvatori vor colora copacii salvați, apoi aceștia vor fi lipiți pe o planșă.
La final toți copacii salvați sunt „plantați” (lipiți) pe o planșă.
Aceștia au fost copacii salvați de noi:
În activitățile dedicate consolidării și exersării literelor „d” (mic de tipar) și „D” mare de tipar am folosit următoarele fișe:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu