Fișa următoare încearcă să ”facă lumină” în ceea ce privește terminologia acestei operații matematice, dar vă ajută și cu câteva ”trucuri” în ceea ce privește împărțirea numerelor naturale.
Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII
▼
duminică, 30 iunie 2013
M.E.M.-Scăderea numerelor
O prezentare succintă a termenilor matematici specifici operației de scădere vă sunt cu siguranță de ajutor:
Adunarea numerelor- proprietăți
O fișă cu principalele noțiuni privind operația de adunare vă va fi foarte utilă:
sâmbătă, 29 iunie 2013
Tabla înmulțirii
Tabla înmulțirii este esențială pentru însușirea noțiunilor de matematică. Repetarea acesteia, dar și a termenilor matematici specifici, ne ajută să înțelegem mai bine exercițiile și să rezolvăm corect probleme.
Expresii frumoase de vară
În scrierea unei compuneri este bine să ai la îndemână și câteva expresii care să te ajute. Astfel, descrierea anotimpului respectiv devine mai simplă și mai plăcută, iar compunerea scrisă va fi pe placul tuturor.
Labirinte pentru copii
Rezolvarea unui labirint este întotdeauna benefică pentru copil. Rezolvarea labirintului nu numai că îl ține ocupat o perioadă, dar îi și pune în mișcare gândirea și i-o dezvoltă. Pe lângă aceasta, prezentarea unei povestioare scurte și interesante în legătură cu tema labirintului îl ajută pe copil să-și asume sarcina mai ușor și să se implice în rezolvarea ei. ÎNCERCAȚI!
joi, 27 iunie 2013
Sfaturi pentru viitoare mămici
Ați aflat de curând că veți deveni mămică iar vestea v-a umplut sufletul? Fie că sunteți la prima sarcină sau aveți deja copii, realitatea este că bucuria resimțită este întotdeauna foarte puternică. Acum este momentul să renunțați la unele obiceiuri și să acordați o mai mare atenție comportamentului de zi cu zi. Câteva sfaturi v-ar putea fi de ajutor:
Prăjitura ”negresa”
Ingrediente: 1 pachet margarină, 1/2 kg zahăr, 4 linguri cacao, 4-5 ouă întregi, 250g făină.
Mod de preparare: se topește margarina cu zahărul și cacaua peste care se adaugă o ceșcuță de apă. Se lasă la răcit, apoi se adaugă ouăle întregi unul câte unul, amestecând cu telul. Se adaugă treptat făina(250g=9 linguri) și opțional o cană cu nuci tocate . Se obține un aluat ca de chec. Se toarnă în tava unsă și tapetată. Se dă la cuptor.
POFTĂ BUNĂ!
Mod de preparare: se topește margarina cu zahărul și cacaua peste care se adaugă o ceșcuță de apă. Se lasă la răcit, apoi se adaugă ouăle întregi unul câte unul, amestecând cu telul. Se adaugă treptat făina(250g=9 linguri) și opțional o cană cu nuci tocate . Se obține un aluat ca de chec. Se toarnă în tava unsă și tapetată. Se dă la cuptor.
POFTĂ BUNĂ!
Portret de doamnă învățătoare
Doamna noastră învățătoare este aparte de tot ce am citit că scriu copiii la sfarșit de clasa a-IV-a.
Poate nu mi-a creat niciodată impresia că are glasul bland sau privirea senină. Nu este mereu coafată și nici nu pot spune că era zilnic numai zambet.
Poate nu mi-a creat niciodată impresia că are glasul bland sau privirea senină. Nu este mereu coafată și nici nu pot spune că era zilnic numai zambet.
Unește punctele și colorează!
Este vacanță, și dacă timpul ne permite, haideți să ne distrăm puțin! Astăzi vă propunem o activitate pe cât de simplă, pe atât de distactivă: unim punctele, colorăm și...gata!
Cum alegem numele copilului?
Se știe că numele, așa cum ne este dat și-l purtăm toată viața, are o semnificație anume. Unii cercetători chiar afirmă că numele nostru are o puternică influență asupre destinului pe care un copil îl va urma. Tocmai de aceea numele pe care îl dăm unui copil în calitate de părinți este departe de a fi un lucru banal. Copilul va purta acest nume toată viața, și ca adult, și trebuie ales cu grijă. Câteva sfaturi utile vă vor ajuta să vă hotărâți:
Rechizite necesare școlăreilor din clasa I
Orice părinte de școlărel este preocupat ca fiul/fiica lui să dispună de toate resursele necesare pentru a fi cât mai bine pregătit. Toți știm că începutul de an dă startul unor cheltuieli considerabile pentru ca școlăreii noștri să poată avea caiete, cărți, culegeri, auxiliare, eventual uniformă etc. O listă cu minimul de rechizite pe care copilul trebuie s-o aibă bine pusă la punct la început de an este bine-venită oricând. Astfel, cele necesare pot fi cumpărate treptat, din timp, fără să mai așteptăm ”febra” cumpărăturilor din septembrie.
miercuri, 26 iunie 2013
Diplome pentru tabere la mare
Planșe de colorat vara
Vacanța ne oferă un minunat prilej de a ne distra. Dacă cei mai mari se por delecta în compania unei cărți de povești pe care o preferă, cei mici adoră să deseneze sau să picteze. Câteva planșe îi pot ajuta să se exprime prin desen mult mai ușor.
luni, 24 iunie 2013
Gânduri la final de clasa a IV-a
Acum, la sfârșitul claselor primare, mă gândesc la toate clipele petrecute în acești ani. Nici nu mi-am dat seama cum au trecut acești ani. Parcă ieri pășeam emoționat spre școală și eram mândru că sunt elev în clasa I. Dar repede au trecut clipele, zilele, lunile și anii. Mă bucuram la fiecare sfârșit de an, de rezultatele mele iar părinții erau așa de mândrii! Acum știu că este finalul clasei a-IV-a și un prim capitol al vieții mele de școlar s-a încheiat.
La sfârșit de clasa a IV-a
Acum, la sfârșitul clasei a-IV-a, îmi aduc aminte prima zi de școală din clasa I. Atunci, în acea zi de septembrie, mergeam emoționată spre școală ca să iau parte la…DESCHIDERE. ”Deschiderea a ce? ” Întrebarea mă debusola.
O amintire hazlie
Eu sunt bucătarul clasei! Așa mă cunosc toți colegii și nu mi-e rușine că îmi place să gătesc. Toți colegii știu că-mi bag nasul în treburile mamei atunci când gătește. Tocmai de la această pasiune a mea am și cea mai frumoasă amintire.
Amintiri de neuitat
Sunt elev în clasa a-IV-a. La începutul anului școlar am fost foarte încântat de faptul că noi suntem cei mai mari din toată școala primară. Aveam impresia că toți ceilalți ”pitici”ne privesc ca pe niște frați mai mari. Eram, cum se spune, ”veteranii școlii”. Și doamna ne trata cu mai multă seriozitate. În unele activități ne lăsa pe noi să decidem ce și cum vom face, și simțeam că am tot mai multă încredere în mine și în puterile mele.
Sfârșit de clasa a patra
Clasa a-IV-a este pe final. Emoțiile îmi umplu sufletul iar amintirile îmi vin în minte strânse frumos, ca într-un album cu fotografii. Nu voi uita niciodată acești ani și-mi voi aminti cu plăcere fiecare moment petrecut alături de doamna.
Sfârșit de clasa a IV-a
Gânduri la sfârșit de an
Sunt elev în clasa a-IV-a, dar parcurg cu deosebită emoție ultimile zile din acest an școlar. Din septembrie voi fi în clasa a-V-a și cred că toată viața mea de școlar va fi total diferită.
Acum însă găsesc răgazul necesar pentru a-mi revizui amintirile. Am petrecut trei ani minunați, pentru că eu am venit în această clasă atunci când eram deja în clasa a-II-a. Colegii mi-au fost mereu alături, la bine și la greu. Alături de ei am învățat adevăratele valori pe care trebuie să le respect. Ca și acasă, la școală ne comportam ca o familia, conduși îndeaproape de doamna învățătoare. De aceea cea mai scumpă amintire dinn acești ani de școală au fost atunci când ne-am cumpărat jurnalele și am scris în ele toate gândurile, frământările și lucrurile care ne umpleau viața de farmec. Îmi plăcea să vin la școală, să fiu cu colegii și mi-a plăcut să împart cu ei toate aceste lucruri. Din clasa a-II-a și până acum nici o zi măcar n-a trecut fără să învăț ceva nou, interesant, util. Doamna a știut cum să ne stârnească curiozitatea și roadele muncii dumneaei se văd acum, când ne privește cu atâta mândrie. Tot dumneaei ne spunea mereu :”Timpul pierdut nu se mai recuperează niciodată”. Am crezut din suflet aceste vorbe și n-am pierdut nici o clipă.
Acum, la sfârșit de clasa a-IV-a, o emoție caldă și plăcută mă învăluie, dar privesc încrezător înainte. Am crescut și acest lucru mă bucură. Vreau să fiu la fel de conștiincios și mai târziu, să-mi bucur părinții, dar știu că, undeva, în sufletul meu, voi purta pentru totdeauna amintirea minunată a acestor ani de școală.
Fișe pentru portofoliu - Scriitori români
Este foarte important ca, pe lângă delectarea cu operele marilor noștri scriitori, să cunoaștem și câteva date biografice esențiale. Aceste ”Fișe pentru portofoliu” vă vor ajuta să rețineți ușor aceste date.
Listă de lecturi clasa a-IV-a
Dragi școlărei care tocmai ați încheiat o primă etapă a vieții voastre de școlari,
Lecturile pe care vi le propunem vă vor ajuta să pătrundeți în vibrațiile operelor literare asemeni unui ghid prin munții cunoștințelor:
Lecturile pe care vi le propunem vă vor ajuta să pătrundeți în vibrațiile operelor literare asemeni unui ghid prin munții cunoștințelor:
Listă de lecturi clasa a-II-a
O listă de lecturi suplimentare îi va ajuta chiar și pe cei mai mici școlărei să petreacă momente de neuitat în compania cărților preferate:
Modele fișe de lectură
Pentru ca lectura să devină o activitate nu numai plăcută, dar și eficientă, am pregătit pentru voi, dragi școlărei, câteva modele de fișe de lecturi:
sâmbătă, 22 iunie 2013
Listă de lecturi clasa a-III-a
Iată o listă orientativă de lecturi suplimentare cu ajutorul cărora școlăreii care au terminat clasa a-III-a se pot delecta pe timpul vacanței de vară:
Dragi școlărei,
Vacanța este perioada în care cea mai mare parte a timpului o dedicăm relaxării, odihnei și recreării. După un an școlar, iată că vacanța mare a venit, deși s-a lăsat destul de mult așteptată de noi toți deopotrivă: școlari și cadre didactice. Este benefic pentru voi toți să alocați o parte din timpul vostru lecturii. Lectura înseamnă relaxare activă, care te va captiva și-ți va pune mintea în mișcare. Am pregătit special pentru voi câteva sfaturi care să vă ajute să parcurgeți cu succes paginile cărților citite:
Vacanța este perioada în care cea mai mare parte a timpului o dedicăm relaxării, odihnei și recreării. După un an școlar, iată că vacanța mare a venit, deși s-a lăsat destul de mult așteptată de noi toți deopotrivă: școlari și cadre didactice. Este benefic pentru voi toți să alocați o parte din timpul vostru lecturii. Lectura înseamnă relaxare activă, care te va captiva și-ți va pune mintea în mișcare. Am pregătit special pentru voi câteva sfaturi care să vă ajute să parcurgeți cu succes paginile cărților citite:
vineri, 21 iunie 2013
Emoțiile examenelor
Dacă pentru majoritatea elevilor a început mult-așteptata vacanță mare, pentru elevii claselor a-VIII-a și a-XII-a acum este perioada celor mai mari emoții. Câteva sfaturi i-ar putea ajuta să gestioneze atât timpul rămas până la examen, cât și emoțiile pe care le au, mai bine și mai eficient.
- Privarea de somn şi consumarea unei cantităţi mari de energizante. O minte odihnită poate face faţă mult mai bine provocărilor. Privarea de somn încetineşte timpul de reacţie şi afectează atenţia distributivă. Copiii ar trebui să nu se culce la ore prea târziu în această perioadă şi să doarmă măcar 8 ore, în fiecare noapte.
- Alimentaţia inadecvată. Alimentaţia inadecvată. Stresul poate afecta apetitul şi mulţi elevi mănâncă puţin spre deloc, alimente reci sau de tip fast-food. Acest fapt lucrează în defavoarea metabolismului. Le sugerăm să consume măcar două mese principale şi multe fructe, legume şi alimente cu calciu.
- Repetarea materiei în dimineaţa examenului.
Repetarea materiei în dimineaţa examenului. Această acţiune duce la o supraîncărcare de informaţii şi până la momentul examenului propriu-zis oboseala s-a instalat deja. Ultima recapitulare ar trebui să fie cu 24 de ore înainte de examen.
sâmbătă, 1 iunie 2013
Sfârșit de clasa a IV-a
Iată-mă ajuns la sfârșitul clasei a IV-a. Am impresia că anii au trecut în zbor iar clipele s-au strecurat ca o părere pe lângă mine. Ce aș putea spune acum? Amintirile se îngrămădesc de-a valma și îmi este tare greu să aleg doar una singură. Mă uit pe pozele strânse într-un album. Clipe de neuitat așezate cronologic ca într-o bibliotecă a amintirilor. Doamna ne-a rugat să povestim despre cea mai prețioasă amintire a primilor noștri ani de școală. Mi s-a părut simplu! Acum nu știu ce să aleg, dar voi încerca.