Toamna aduce cu ea frumusețe și bogăție. Câteva expresii deosebite, prin care poeții au descris farmecul acestui minunat anotimp, vor fi de folos școlăreilor în alcătuirea celor mai frumoase compuneri:
a început să ruginească frunza-n codru şi în vii”
“trimite păsările
călătoare în ţările de soare pline”
“gâze plăpânde , amorţite de frig, caută
adăpost, sub stratul gros de frunze uscate”
“au rumenit frunzele plopilor”
Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII
▼
vineri, 13 septembrie 2013
Poveste de toamnă
O poveste simpatică, numai potrivită pentru a fi citită micilor școlari care pășesc pentru prima dată pragul școlii.
Un licurici grăbit
Într-o bună zi, către înserat, la marginea unei păduri apăru un licurici. Venea de la drum lung, abia târându-și picioarele. Era obosit și plin de praf. Pe deasupra mai era și plin de înțepături de urzici. Abia aștepta să ajungă acasă, să facă un duș și să se culce.
Un licurici grăbit
Într-o bună zi, către înserat, la marginea unei păduri apăru un licurici. Venea de la drum lung, abia târându-și picioarele. Era obosit și plin de praf. Pe deasupra mai era și plin de înțepături de urzici. Abia aștepta să ajungă acasă, să facă un duș și să se culce.
Portofoliul învățătorului
Cadrul didactic trebuie să fie o călăuză ce trebuie să-i dea fiecărui copil un ajutor afectiv și să vegheze la coacerea în ritm propriu a inteligențelor și inimilor.
« Mapa învăţătorului » este un instrument de eficientizare a
muncii învăţătorului pentru că :
-
permite
păstrarea şi organizarea materialelor astfel încât acestea să fie
operaţionale ;
-
obligă
la o muncă de calitate, de responsabilitate şi rigoare profesională;
-
dă
posibilitatea învăţătorului să-şi manifeste iniţiativa, creativitatea în
completarea, reorganizarea şi actualizarea materialelor din mapă ;
-
oferă
posibilitatea diminuării stresului, a emoţiilor provocate de inspecţiile inopinate,
dacă este ţinută la zi ;
-
permite
evaluatorului (director, metodist, inspector) o apreciere justă cu prilejul
inspecţiilor, acordării calificativelor, a salariilor de merit etc.
“Mapa învăţătorului” trebuie să
cuprindă următoarele: