Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 13 septembrie 2013

Expresii frumoase despre toamnă

Toamna aduce cu ea frumusețe și bogăție. Câteva expresii deosebite, prin care poeții au descris farmecul acestui minunat anotimp, vor fi de folos școlăreilor în alcătuirea celor mai frumoase compuneri:

a început să ruginească frunza-n codru şi în vii”
“trimite păsările călătoare în ţările de soare pline”
“gâze plăpânde , amorţite de frig, caută adăpost, sub stratul gros de frunze uscate”
“au rumenit frunzele plopilor”

Poveste de toamnă

 O poveste simpatică, numai potrivită pentru a fi citită micilor școlari care pășesc pentru prima dată pragul școlii.

                                                           Un licurici grăbit
         Într-o bună zi, către înserat, la marginea unei păduri apăru un licurici. Venea de la drum lung, abia târându-și picioarele. Era obosit și plin de praf. Pe deasupra mai era și plin de înțepături de urzici. Abia aștepta să ajungă acasă, să facă un duș și să se culce.

Portofoliul învățătorului

Cadrul didactic trebuie să fie o călăuză ce trebuie să-i dea fiecărui copil un ajutor afectiv și să vegheze la coacerea în ritm propriu a inteligențelor și inimilor. 


« Mapa învăţătorului » este un instrument de eficientizare a muncii învăţătorului pentru că :
-           permite păstrarea şi organizarea materialelor astfel încât acestea să fie operaţionale ;
-           obligă la o muncă de calitate, de responsabilitate şi rigoare profesională;
-           dă posibilitatea învăţătorului să-şi manifeste iniţiativa, creativitatea în completarea, reorganizarea şi actualizarea materialelor din mapă ;
-           oferă posibilitatea diminuării stresului, a emoţiilor provocate de inspecţiile inopinate, dacă este ţinută la zi ;
-           permite evaluatorului (director, metodist, inspector) o apreciere justă cu prilejul inspecţiilor, acordării calificativelor, a salariilor de merit etc.
“Mapa învăţătorului” trebuie să cuprindă următoarele: