În lipsa zăpezii, am hotărât să aducem „puțină” zăpadă chiar la noi, pe holul școlii. Cum am putea însă „decora” frumosul colț special amenajat? Am început prin confecționarea unor oameni de zăpadă, prin tehnica origami, o tehnică destul de simplă care nu ne-a dat cine știe ce bătăi de cap și am obținut omul de zăpadă:
luni, 22 decembrie 2014
miercuri, 5 noiembrie 2014
M.E.M: Înmulțirea cu 2
Este o fișă de lucru simplă, clară, care poate fi utilizată atât în cadrul predării înmulțirii cu 2, cât și ca o consolidare a cunoștințelor despre înmulțirea cu 2.
vineri, 31 octombrie 2014
Obiceiuri de Crăciun și Anul Nou
Iarna este anotimpul încărcat de emoție, surpriză și sărbătoare. Gospodinele fac curățenie generală, gătesc fel de fel de bucate tradiționale și așteaptă emoționate sărbătorile.
vineri, 10 octombrie 2014
Scrierea ortogramelor „într-o”; „într-un”
„Cioc!Cioc! Cioc!” după Emil Gârleanu
Ortogramele sunt mai întâi descoperite în text, analizate, după care școlăreii își vor aplica cele învățate în rezolvarea corectă a exercițiilor propuse:
Ortogramele sunt mai întâi descoperite în text, analizate, după care școlăreii își vor aplica cele învățate în rezolvarea corectă a exercițiilor propuse:
M.E.M.-„Scăderea cu trecere peste ordin a numerelor 0-100
Exercițiile propuse sunt dinamice, atractive, astfel încât școlăreii să se implice activ în rezolvarea lor:
C.L.R.: Scrierea cu î și â
„ZILE DE TOAMNĂ” de George Coșbuc
Pe baza textului, elevii vor rezolva mai multe exerciții. Ei îți vor reaminti scrierea corectă a cuvintelor cu î, â, iar exercițiile propuse îi vor ajuta să aplice ceea ce au învățat:
Pe baza textului, elevii vor rezolva mai multe exerciții. Ei îți vor reaminti scrierea corectă a cuvintelor cu î, â, iar exercițiile propuse îi vor ajuta să aplice ceea ce au învățat:
M.E.M: Test-„Rezolvăm, ne evaluăm”
Este un test de evaluare a cunoștințelor, cu un grad mediu de dificultate - adunarea și scăderea numerelor 0-100 cu trecere pese ordin. Elevii au de rezolvat și probleme de adunare și scădere cu trecere peste ordin:
luni, 6 octombrie 2014
M.E.M.:„Probleme rezolvate prin două operații”
Enunțul problemelor se „asortează” perfect cu anotimpul toamna, iar temetica îi ajută pe elevi să se implice conștient în rezolvarea lor:
C.L.R.: „Scrierea ortogramelor sa și s-a”
Fișa cuprinde câteva exerciții prin care școlăreii vor învăța activ și conștient scrierea ortogramelor „sa” și „s-a”. Exercițiile sunt simple, antrenante și vor fi cu siguranță pe placul micuților.
duminică, 5 octombrie 2014
C.L.R.: „Spiridușul și trandafirul”
Este textul pe care școlăreii îl vor studia la ora de lectură. Alături de text ei vor avea și de rezolvat câteva exerciții:
sâmbătă, 4 octombrie 2014
C.L.R: „Ortogramele sau/s-au”
Pe baza unui text simplu, ortogramele pot fi identificate și analizate corespunzător. Partea a doua a fișei prevede reactualizarea și completarea cunoștințelor despre propoziție.
„Câmpie, deal, munte”clasa a II-a
Școlăreii au ca sarcină să coloreze aceste zone specifice folosind culorile convenționale. Deasemenea, ei au și imaginile unor plante cultivate specifice acestor zone.
M.E.M.„Adunarea 0-100 cu trecere peste ordin”
Exercițiile propuse vor actualiza adunarea numerelor 0-100 cu trecere peste ordin, vor presupune efectuarea probei prin adunare a operației de adunare. Problemele propuse sunt astfel concepute încât să le stimuleze școlăreilor curiozitatea de a rezolva cât mai corect cerințele. De data aceasta ei vor rezolva cerințele pe caiete și vor exersa scoaterea datelor problemelor.
C.L.R.„Învățătura stăncuțelor” după E.Jianu
Fișa cuprinde o adaptare a textului scris de E. Jianu iar exercițiile aplicative vizează formularea de răspunsuri la întrebări, scrierea corectă a ortogramelor s-a/sa, despărțirea corectă a cuvintelor în silabe, vocale și consoane.
sâmbătă, 20 septembrie 2014
M.E.M: Toamna - viețuitoarele
Școlăreii, curioși din fire, vor să afle cât mai multe despre viețuitoare și activitățile specifice ale acestora în anotimpul toamna. De ce pleacă păsările? De ce rămân la noi anumite specii de păsări? Ce se întâmplă cu animalele toamna? .... sunt doar câteva întrebări adresate de școlărei. Acum vom avea ocazia să răspundem, treptat, la toate aceste întrebări.Proiectul „Roadele toamnei” le va veni în ajutor!
MEM: Adunarea numerelor 0-30 cu trecere peste ordin
Exercițiile de adunare cu trecere peste ordin sunt variate, atractive, concepute astfel încât rutina să nu-și facă loc în timpul activităților:
C.L.R.:„Puișorii” de Emil Gârleanu
Lectura „Puișorii” de Emil Gârleanu înfățișează într-un mod unic și fascinant momentul în care păsările se pregătesc de plecare. Atât textul, cât și exercițiile care-l însoțesc, vor fi pe placul școlăreilor cu siguranță:
vineri, 19 septembrie 2014
D.P.: Despre mine- fișă de autocunoaștere
Școlăreii vor avea de completat o fișă cu datele personale. Totodată ei vor avea ocazia să-și analizeze calitățile și defectele pe care consideră că le au, dar să și găsească soluții pentru a-și îndrepta defectele:
M.E.M: Adunarea numerelor 0-30 fără trecere peste ordin
Fișele conțin exerciții variate, diversificate, cu un grad de dificultate mediu, astfel încât școlăreii să le poată rezolva cu mare plăcere. Tematica aleasă pentru textele problemelor pe care le vor avea de rezolvat este în concordanță cu titlul proiectului tematic propus pentru următoarele săptămâni, respectiv „Roadele toamnei”.
C.L.R: „Toamna” de Octavian Goga
Proiectul „Roadele toamnei” se va desfășura pe o perioadă de trei săptămâni
și va debuta cu poezia „Toamna” de Octavian Goga. Textul poeziei este însoțit de câteva exerciții aplicative pe care școlăreii le vor rezolva cu mare plăcere:
miercuri, 10 septembrie 2014
Harta proiectului „Din nou la școală!”
Acest proiect se va desfășura, sub forma unor activități integrate, în prima săptămână de școală.
CLR: „Din nou la școală!”(partea a-II-a)
„Cap!Spic!” - după M. Sântimbreanu; cuvântul, silaba, sensul cuvintelor.
Continuăm cu partea a-II-a a activităților prevăzute pentru proiectul primei săptămâni. De data aceasta școlăreii se vor distra citind lectura „Cap!Spic!” după M. Sântimbreanu și-și vor reactualiza cunoștințele de bază.
Continuăm cu partea a-II-a a activităților prevăzute pentru proiectul primei săptămâni. De data aceasta școlăreii se vor distra citind lectura „Cap!Spic!” după M. Sântimbreanu și-și vor reactualiza cunoștințele de bază.
MEM: „Din nou la școală!” (partea a-II-a)
Numere naturale de la 0 la 100
Prin aceste fișe școlăreii își por reactualiza cunoștințele dobândite în clasa I. Fișele sunt precedate de o primă fișă de portofoliu care cuprinde câteva noțiuni de termeni matematici pe care elevii le vor întâlni în cerințele exercițiilor, respectiv: numere consecutive, succesorul numărului, predecesorul numărului, numere pare/impare.
Prin aceste fișe școlăreii își por reactualiza cunoștințele dobândite în clasa I. Fișele sunt precedate de o primă fișă de portofoliu care cuprinde câteva noțiuni de termeni matematici pe care elevii le vor întâlni în cerințele exercițiilor, respectiv: numere consecutive, succesorul numărului, predecesorul numărului, numere pare/impare.
luni, 8 septembrie 2014
A.V.:„Din nou la școală!”
Suport de creioane... din sfoară și borcane!
În prima săptămână vom lucra un suport de creioane, practic și ușor de confecționat.
Avem nevoie de:
În prima săptămână vom lucra un suport de creioane, practic și ușor de confecționat.
Avem nevoie de:
duminică, 7 septembrie 2014
M.M.-„Din nou la școală”
Un alt fel de... „Scăunele muzicale!”
Ne-am tot gândit cum am putea să îmbinăm muzica, mișcarea, amintirile de vacanță... distracția... într-un singur joc. Iată la ce ne-am gândit:
Ne-am tot gândit cum am putea să îmbinăm muzica, mișcarea, amintirile de vacanță... distracția... într-un singur joc. Iată la ce ne-am gândit:
D.P.: „Din nou la școală!”
Amintiri din vacanța mare!
Prima activitate prevăzută pentru „Dezvoltare personală ” va fi dedicată amintirilor din pe care școlăreii le-au strâns în vacanță. În partea a doua a fișei vom strecura ușor-ușor câteva planuri pentru noul an școlar.
Prima activitate prevăzută pentru „Dezvoltare personală ” va fi dedicată amintirilor din pe care școlăreii le-au strâns în vacanță. În partea a doua a fișei vom strecura ușor-ușor câteva planuri pentru noul an școlar.
sâmbătă, 6 septembrie 2014
MEM: „Din nou la școală!”(partea I)
NUMERELE NATURALE DE LA 0 LA 30
Fișa îi ajută pe școlărei să-și reactualizeze cunoștințele dobândite în anul școlar anterior. Ei vor putea alcătui un calendar al lunii septembrie, vor ordona, compune și descompune numere în concentrul 0-30:
C.L.R.- Din nou la școală!(partea I)
Fișele acestea îi vor ajuta, cu siguranță pe micii școlărei din clasa a II-a (care au mai crescut puțin) să -și revizuiască cu succes cunoștințele dobândite pe parcursul anului școlar anterior. Exercițiile sunt concepute în așa fel încât recapitularea cunoștințelor să se facă gradat, eficient, interdisciplinar.
joi, 28 august 2014
Poezii pentru începutul anului școlar
Curând va începe noul an școlar! Am găsit și noi câteva poezii despre școală și începutul de an școlar și am vrut să le scriem pentru voi:
joi, 21 august 2014
Prima zi de școală(compunere)
Este 15 septembrie. Cu câtă nerăbdare am așteptat această zi! Iată că darnica toamnă, abia venită la noi, îmi răsplătește această așteptare cu raze de soare.
Aventurile lui Tom Sawyer (povestire pe capitole)
Cartea îndrăgitului autor Mark Twain înfățișează cu umor deosebit aventurile nemaipomenite ale unui băiat năstrușnic, pe nume Tom. Copilul este orfan și este crescut, alături de fratele său, Sid, de o mătușă. Tom este un copil aventurier care reușește să găsească în orice împrejurare un motiv de a-și trăi cu intensitate copilăria.
luni, 18 august 2014
Numere naturale 0-30 (formare, scriere, citire)
Fișa poate fi folosită pentru recapitularea cunoștințelor de matematică. Exercițiile sunt diversificate, atractive și-i vor antrena pe școlărei.
sâmbătă, 16 august 2014
Rechizitele școlarului (de colorat)
Această fișă de colorat poate fi foarte utilă în primele zile de școală. Elevii vor putea colora diverse imagini care reprezintă rechizitele școlare, pot formula propoziții în care să utilizeze denumirea obiectelor observate, pot descrie modul de folosire și întrebuințare a acestora.
joi, 7 august 2014
Programe școlare pentru clasele pregătitoare, I, II
Clasa pregătitoare, clasa I și clasa a-II-a vor parcurge materia școlară din anul 2014-2015 conform noilor programe, așa cum au fost emise de Ministerul Educației Naționale.
Cifre de colorat (1-10)
Aceste planșe conțin cifrele 1-10 însoțite de versuri și imagini sugestive. Colorate de școlărei cu trudă și migală, ele pot constitui un material util în pavoazarea sălii de clasă sau pot sta la loc de cinste în portofoliul fiecărui elev.
marți, 29 iulie 2014
Decupăm, lipim, ornăm: pușculița
Nu este niciodată prea devreme să ne educăm copiii în spiritul prețuirii banului și a lucrurilor cu adevărat valoroase. Copiii pot fi stimulați să facă ei înșiși micile economii.
luni, 28 iulie 2014
Alfabetul în...propoziții
Este un joc prin care se dezvoltă imaginația și spontaneitatea școlăreilor. Fiecare copil trebuie să „compună” o propoziție în care cuvintele să înceapă cu același sunet/literă:
Structura anului școlar 2014-2015
A fost publicată structura anului școlar 2014-2015, structură ce nu diferă foarte mult de cea a anului școlar anterior:
M.E.M: „Puzzle cu numere”
Acest puzzle le dă posibilitatea școlăreilor să demonstreze cât de pricepuți sunt ei în arta decupării și lipirii. În plus, ei își vor folosi eficient cunoștințele de „matematicieni”, ordonând crescător numerele indicate. Astfel vor obține o imagine surpriză ( activitatea se poate desfășura și în echipe de 2-3 elevi, sub formă de concurs, jocul devenind și mai antrenant).
„Spargerea gheții se poate realiza prin citirea următoarelor versuri:
„Spargerea gheții se poate realiza prin citirea următoarelor versuri:
miercuri, 23 iulie 2014
Caiet de vacanță clasele I - II
Caietul conține activități specifice pentru limba română, matematică, explorarea mediului etc. Prin aceste activități școlăreii își vor reactualiza și consolida cunoștințele. Sarcinile de lucru sunt simple, atractive, concepute sub formă de joc. Astfel, școlăreii vor putea demonstra implicare și motivare deplină în rezolvarea acestora.
MERITĂ SĂ ÎNCERCAȚI!
MERITĂ SĂ ÎNCERCAȚI!
miercuri, 16 iulie 2014
Cântec: „Zece negri mititei”
Zece negri mititei
Au mâncat la ouă
Unul s-a intoxicat
Și-au rămas doar nouă.
Au mâncat la ouă
Unul s-a intoxicat
Și-au rămas doar nouă.
marți, 15 iulie 2014
De colorat alfabetul
Jocul este activitatea dominantă pe tot parcursul copilăriei. Oferind copiilor ocazii de joc se conturează forme ale motivației intrinseci pentru activitate iar copilul învață prin asumarea deciziilor și responsabilităților.
Planșele cuprind versuri atractive și dinamice pe baza cărora cei mici se pot distra, pot colora dar și memora sunetele și literele alfabetului limbii române.
Planșele cuprind versuri atractive și dinamice pe baza cărora cei mici se pot distra, pot colora dar și memora sunetele și literele alfabetului limbii române.
sâmbătă, 12 iulie 2014
Să citim: „x” și „X”
Exercițiile toate
Le-am lucrat pe jumătate
Vine Xenia cu stixuri
Și-n penar cu multe pixuri
Le-am lucrat pe jumătate
Vine Xenia cu stixuri
Și-n penar cu multe pixuri
marți, 8 iulie 2014
Să citim: „f” și „F”
O furnică duce-n spate
Un grăunte jumătate
- Încotro fugi, surioară?
- Ia, mă duc și eu la moară!
Un grăunte jumătate
- Încotro fugi, surioară?
- Ia, mă duc și eu la moară!
luni, 7 iulie 2014
duminică, 6 iulie 2014
Să citim: „ț”; „Ț”
Are clopoței și țapul
Și răsună în tot satul
Țicu vine să îl vadă
Îar Țugulea-n țarc îl bagă.
Și răsună în tot satul
Țicu vine să îl vadă
Îar Țugulea-n țarc îl bagă.
Să citim: grupul de litere „ge”
Gerul face flori pe geamuri
Ninge tare peste sat
George genele-și clipește
Și privește-ngândurat.
Ninge tare peste sat
George genele-și clipește
Și privește-ngândurat.
vineri, 4 iulie 2014
Să citim: „h” și „H”
Hai să-ntindem hora mare
Mai aici și mai colea
Mai aproape de hotare
Până-n Basarabia!
Mai aici și mai colea
Mai aproape de hotare
Până-n Basarabia!
joi, 3 iulie 2014
Să citim: „j” și „J”
Jocul, joaca, jucăria
Încântă copilăria
Doar că vraja lor dispare
Când copilul e mai mare
Încântă copilăria
Doar că vraja lor dispare
Când copilul e mai mare
marți, 1 iulie 2014
Să citim:„b” și „B”
Baba, baba oarba,
Unde-ți este roaba
Roaba ici-colea
Ia-te după ea! - Ion Berca, Ecaterina Pace
Unde-ți este roaba
Roaba ici-colea
Ia-te după ea! - Ion Berca, Ecaterina Pace
luni, 30 iunie 2014
Să citim:„ î” și „â”
Grâul verde, subțirel
Până ieri atât de mic
S-a-nălțat de la pământ
Și, grăbit, a dat în spic. - Elena Dragoș
Până ieri atât de mic
S-a-nălțat de la pământ
Și, grăbit, a dat în spic. - Elena Dragoș
duminică, 29 iunie 2014
Să citim:„ș”; „Ș”
Moș, moș, cocoloș
Vino iute, dă-mi un coș
Să pun în el un cocoș
Moș, moș, cocoloș. - Angela Frîncu
Vino iute, dă-mi un coș
Să pun în el un cocoș
Moș, moș, cocoloș. - Angela Frîncu
joi, 26 iunie 2014
Să citim: d și D
Dan, Ducu și cu Dinu
Dau de două ori pe zi
Dura,dura prin grădină
Două mingi porocalii. - Angela Frîncu
Dau de două ori pe zi
Dura,dura prin grădină
Două mingi porocalii. - Angela Frîncu
miercuri, 25 iunie 2014
Grupul de litere „ci” și „Ci”
Licurici cu aripi mici
Și cu lampa de pitici
Ce tot vrei pe câmp aici? - Mircea Micu
Și cu lampa de pitici
Ce tot vrei pe câmp aici? - Mircea Micu
marți, 24 iunie 2014
Să citim: v și V
V: e veverița care
Vara vine la plimbare
Verde, verde-i codrișorul
N-o vânează vânătorul.
Vara vine la plimbare
Verde, verde-i codrișorul
N-o vânează vânătorul.
- Cuvinte, propoziții, texte care conțin sunetul și litele v, V:
Să citim: p și P
Pic, pic, pic,
Ploaia bate-n geam peltic
Astăzi plouă, nu-i nimic. - A. Frîncu
Fișele îi vor ajuta pe micii școlărei să descopere pas cu pas mesajul scris:
Ploaia bate-n geam peltic
Astăzi plouă, nu-i nimic. - A. Frîncu
Fișele îi vor ajuta pe micii școlărei să descopere pas cu pas mesajul scris:
duminică, 22 iunie 2014
Să citim: s și S
- Cele două fișe, una pentru „s” iar alta pentru „S”, vor fi de mare ajutor pentru toți școlăreii aflați la început de drum în deslușirea primelor litere/silabe/cuvinte/propoziții:
Să citim: t, T
- Citește și reține:
Tata taie lemnul tare
Trunchiul este biruit,
Toată curtea s-a albit
De atâtea așchioare! - Mălina Cajal
- Fișa propusă îi va ajuta pe școlăreii conștiincioși să-și consolideze cunoștințele dobândite:
Să citim:ce, Ce
- Citește și reține:
Cela cere azi, în grabă
Călimara cu cerneală.
Cerasela, sora ei
Își dorește ceai de tei!
Fișa pe care o propunem cuprinde mai multe exerciții pentru învățarea și consolidarea grupului de litere ”ce”:
vineri, 7 februarie 2014
Iarna (compunere)
A sosit iarna! Din rochia sa cu trenă lungă a scuturat cu generozitate milioane de fulgi albi și pufoși.
marți, 4 februarie 2014
Să citim texte!(a-l)
Iată și câteva texte special pregătite pentru școlăreii care vor să exerseze actul citirii!
marți, 14 ianuarie 2014
La săniuș(compunere)
Este iarnă. Cerul cerne steluțe mii și mii, strălucitoare. Pe pământ s-a așternut o plapumă albă și moale de omăt. Neaua strălucește în lumina străvezie a zilelor scurte de iarnă.
luni, 13 ianuarie 2014
Creion - T. Arghezi(comentariu)
TEMA: Poezia „Creion” face parte din volumul „Stihuri noi”, în care autorul Tudor Arghezi descrie cu încântare un tablou din natură respirând liniște și lumină, frumusețe și echilibru.
miercuri, 8 ianuarie 2014
MEM- ADUNAREA/SCĂDEREA NR 0-10
Astăzi școlăreii au avut parte de mai multe surprize! Ca o primă zi după o vacanță binemeritată și plină de evenimente, activitățile au fost astfel selectate încât școlăreii să participe la acestea cu plăcere.
Întâlnirea de dimineață: Vizionarea desenului animat ”Bobiță și omul de zăpadă”;
MEM: Adunarea și scăderea numerelor 0-10; Numere pare/impare - Recapitularea cunoștințelor.
sâmbătă, 4 ianuarie 2014
Puiul - rezumat
Ideile principale, dar și un rezumat pe scurt al lecturii „Puiul” de Ion Alexandru Brătescu Voinești:
Puiul - I.Al. Brătescu-Voinești
Sandi, să asculți de mămica!
Într-o primăvară, o prepeliță moartă de oboseală-că venea de departe, tocmai din Africa-s-a lăsat din zbor într-u lan verde de grâu, la marginea unui lăstar.
Într-o primăvară, o prepeliță moartă de oboseală-că venea de departe, tocmai din Africa-s-a lăsat din zbor într-u lan verde de grâu, la marginea unui lăstar.
I. Al. Brătescu -Voinești
Ion Alexandru Brătescu - Voinești s-a născut pe data de 1 ianuarie 1868 la Târgoviște. Încă de mic și-a exprimat dorința de a se face povestitor, spre îngrijorarea mamei sale, Alexandrina.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)