- temele sunt planificate săptămânal ceea ce mi se pare bine pentru micuții școlărei care au percepția temporară diferită de cea a adulților. Astfel vom începe un proiect tematic la începutul săptămânii (luni) iar concluziile, rezultatele, discuțiile le vom avea la sfârșit de săptămână (vineri);
- atât temele cât și conținuturile sunt formulate la modul general, dă cadrului didactic posibilitatea de a alege materialele - multe planificări conțin deja titluri de lecturi, activități concrete care nu întotdeauna sunt cele mai potrivite pentru alte cadre didactice. Modalitatea de a formula conținuturile într-un mod general oferă flexibilitate, nu „încorsetează” cadrul didactic într-un tipar, lăsând la libera sa alegere modalitatea în care va proiecta și realiza activitățile, ce materiale va folosi.
- Este un excelent material care poate reprezenta baza pentru realizarea proiectării unităților tematice unde cadrul didactic va detalia activitățile, materialele utilizate, modalitatea de desfășurare;
- Fiind prevăzute săptămânal, temele oferă oportunitatea unui orar flexibil, în funcție de nevoile și disponibilitățile manifestate de școlărei.
Nr.
crt.
|
Săptă-mâna
|
TEMA
|
DISCIPLINA
|
Conținuturile
|
Nr. ore/
DATA
|
1.
|
I
|
EVALUARE
INIŢIALĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
Evaluare
predictivă a achizițiilor dobândite în a grădiniță
1. Denumirea obiectelor din imagini şi alcătuirea de
propoziţii despre acestea
2. Formularea de enunţuri din 3-4 cuvinte după imagini
3. Identificarea obiectelor a căror denumire începe cu
acelaşi sunet
1. Gruparea de elemente după criterii date;
2.Orientarea în spaţiu;
Regulile clasei
1. Iată ce știu! (materiale și instrumente
de lucru)
2. Compoziție liberă
Cântece
cunoscute de la grădiniță
|
5
4
2
2
2
|
2
|
II
|
BUN
VENIT LA ŞCOALĂ!
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Salutul
2. Prezentarea şi solicitarea
3. Identificarea mijloacelor de comunicare
4. Transmiterea unor informaţii referitoare la sine şi
la universul apropiat, prin mesaje scurte
5.
Elemente grafice
1. În drum spre şcoală – orientare spaţială şi
localizări în spaţiu
4. Rechizitele şcolarului
3. Rechizitele şcolarului – orientare spaţială şi
localizări în spaţiu
2.
Clasa mea – orientare spaţială şi localizări în spaţiu
RUTINE
ŞI SARCINI DE LUCRU
Reguli
elementare ale noilor rutine specifice activității clasei pregătitoare
1. Cu ce voi lucra? (materiale și
instrumente de lucru)
2. În natură (materiale și instrumente de lucru)
Cântarea vocală
-Cântarea
în colectiv
|
5
4
2
2
2
|
3
|
III
|
ÎN LUMEA ANIMALE
LOR
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Ascultarea unei poveşti. Numirea personajelor din
poveste. Lectură după benzi desenate
2. Citirea după imagini. Povestirea
3. Formularea unei descrieri elementare a unui personaj
4. Repovestirea unui text, respectând succesiunea
momentelor prezentate.Cuvinte cu sens asemănător
5. Elemente grafice
4. Animale (mod de hrănire) – grupare de obiecte şi
formare de mulţimi după criterii diferite
2. Animale domestice – grupare de obiecte şi formare de
mulţimi după criteriul formă
3. Animale sălbatice – grupare de obiecte şi formare de
mulţimi după criteriul culoare
5. Animale – condiţii de viaţă (apă, aer, lumină,
căldură) – formare de mulţimi după criterii variate
1. Animale (părţi componente) – grupare de obiecte şi
formare de mulţimi după criteriul mărime
RUTINE
ŞI SARCINI DE LUCRU
Reguli elementare ale noilor rutine specifice
activității clasei pregătitoare
1. Motanul încălțat (colorare-culori
primare)
2. Ursul păcălit de vulpe (decupare-lipire)
Cântarea
vocală-Dictia
|
5
4
2
2
2
|
4
|
IV
|
LUMEA
PLANTELOR
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.Convorbirea
2. Memorarea. Recitarea
3. Formularea întrebărilor şi răspunsurilor
4. Crearea unui orar pe un cod de culori sau simboluri
5. Elemente grafice
1. Plante (părţi componente)–sortarea şi clasificarea
obiectelor sau a mulţimilor după criterii variate
2. Plante (mod de hrănire)–sortarea şi clasificarea
obiectelor sau a mulţimilor după criterii variate
3. Cereale - sortarea şi clasificarea obiectelor sau a
mulţimilor după criterii variate .
AUTOCUNOAŞTERE
ŞI ATITUDINE POZITIVĂ FAȚĂ DE SINE ŞI FAȚĂ DE CEILALȚI
Cine sunt eu?
1. Simfonia culorilor (pensulație, lipire,
stropire)
2. Fructe haioase-culori primare
Cântarea vocală-Tonul-Semnalul de început
|
5
4
2
2
2
|
5
|
V
|
MEDII
DE VIAŢĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. ”Citirea” simbolurilor pentru vreme şi a
calendarului naturii
2. Memorizare (Pădurea/ Livada)
3.Formularea/oferirea de replici
afirmative/negative la enunţuri care vizează
informaţii din text
4. Recunoaşterea unor
enunţuri care nu se potrivesc ca sens cu un mesaj audiat anterior
5. Elemente grafice
1. Pădurea – aprecierea globală
2. Livada – compararea numărului de elemente a două
mulţimi prin procedee variate (punere în corespondenţă)
3. Grădina de legume – relaţii, regularităţi
4. Mediul acvatic – apreciere globală, compararea
numărului de elemente a două mulţimi prin procedee variate; relaţii,
regularităţi
Cine sunt eu?
1. Cuibul păsărelelor (pensulație,
lipire-pata)
2. Peștișorul norocos (rupere, lipire,
colorare)
Timbrul
-Sunete
din mediul înconjurător
|
5
4
2
2
2
|
6
|
VI
|
TOAMNA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Formularea de propoziţii după imagini
2. Formularea de propoziţii (lectură) după
mai multe benzi desenate
3. Memorizare
4. Completare de versuri/propoziţii după imagini şi
rime. Realizarea unui desen pentru a indica despre ce este vorba în mesaj.
Elemente grafice
1. Fructe de toamnă – numărul şi cifra 1
4. În cămară – Numărul şi cifra 2
3. Fenomene în anotimpul toamna – numărul şi cifra 2
2. Legume de toamnă – numărul şi cifra 1
Schema corporală
1. Bogățiile toamnei (dactilopictură-culori
calde)
2. Covorul toamnei (pensulație,
amprentare-culori binare)
Timbrul
-Sunete vocale (vorbite sau cântate)
|
5
4
2
2
2
|
7
|
VII
|
CORPUL
MEU
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Numărarea (delimitarea) cuvintelor dintr-un enunţ
2. Poziţia cuvintelor în enunţuri
3. Punerea în corespondenţă a imaginilor din aceeaşi
categorie şi denumirea lor
4. Dramatizare. Povestirea unor experienţe trecute sau
prezente.
Elemente grafice
1. Corpul omenesc (părţile componente şi rolul lor) –
numărul şi cifra 3
2. Corpul omenesc (simţurile) – numărul şi cifra 3
3. Hrana ca sursă de energie. Importanţa hranei pentru
creştere şi dezvoltare.
Numărul şi cifra 4
4. Igiena corpului
- numărul şi cifra 4
5. Igiena alimentaţiei
– numărul şi cifra 5
Schema corporală
1. Cei cinci prieteni veseli (trasare după
contur-desen)
2. Chipul meu-colaj (tăiere, răsucire,
decupare, împletire)
Mişcarea pe muzică:
-Percuţia corporală (bătăi din palme, cu degetul pe
bancă)
|
5
4
2
2
2
|
8
|
VIII
|
ENERGIE
ŞI MIŞCARE
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Indicarea silabelor percepute dintr-un
cuvânt/rostirea unei silabe
2. Poziţia silabelor în cuvinte (iniţială/finală)
3. Discriminarea sunetelor din natură şi a sunetelor
din cuvinte
4. Construirea de rime pornind de la cuvinte date
Elemente grafice
1. Energia soarelui şi a apei – numărul şi cifra 5
2. Energia
vântului – numărul şi cifra 0
3. Energia electrică – numărul şi cifra 0
Trăsături fizice
1. Morișca (origami)
2. Barca (origami)
Mişcarea pe muzică:
-Liberă; sugerată de textul cântecului;
-Impusă
|
5
4
2
2
2
|
9
|
IX
|
LUMEA
CĂRŢII
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Confecţionarea de mini-cărticele
2. Poziţia sunetelor în cuvinte (iniţial/final)
3. Identificarea sensului unui cuvânt prin schimbarea
unui sunet/ unei silabe
4. Exprimarea răspunsului la anumite întrebări cu
ajutorul desenului sau prin simboluri.
Elemente grafice
1. Drumul cărţii – numărul şi cifra 6
2. La bibliotecă – numărul şi cifra 6
3. În lumea poveştilor – numărul şi cifra 7 .
4. Să ocrotim pădurea, reciclând hârtia – numărul şi
cifra 7
Trăsături fizice
1. Cărticica mea-confecționare
2. Tablou de toamnă – o filă din jurnalul meu
–colaj
Cântarea
cu acompaniament-Acompaniament instrumental realizat de cadrul didactic
|
5
4
2
2
2
|
10
|
X
|
ROMÂNIA,
ŢARA MEA!
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Indicarea de imagini reprezentând obiecte din mediul
familiar,
după diferite criterii (sunet iniţial/final, silabă)
2. Formularea de răspunsuri ce presupun alegere duală/
multiplă
3. Recunoaşterea unui obiect, prin formularea de
întrebări despre caracteristicile acestuia
4. Exersarea musculaturii fine a mâinii şi a
coordonării mişcărilor ( prin colorare, haşurare, trasare peste linia
punctată)
Elemente grafice
1. Locuinţa mea – numărul şi cifra 8
2. Localitatea, domiciliul – numărul şi cifra 8
3. Instituţii din localitate – numărul şi cifra 9
4. 1 Decembrie – Ziua României – numărul şi cifra 9
COMUNICARE
ŞCOLARĂ EFICIENTĂ
Reguli de comunicare în activitatea şcolară
1. Tricolorul-confecționare (pensulație, pliere, lipire)
2. Covorașul tradițional (bobinare,
răsucire)
Jocuri populare din zonă
|
5
4
2
2
2
|
11
|
XI
|
IARNA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.Memorizare. Completare de ghicitori după desene
2. Dialoguri în diferite contexte
3. Numirea personajelor şi oferirea de răspunsuri
referitoare la textul audiat
4.Utilizarea formulelor specifice unor situaţii
concrete (invitaţie, urare, prezentarea unor scuze)
Utilizarea şi interpretarea tonului folosit în vederea
exprimării unor emoţii variate
Elemente grafice
1. Fenomene în anotimpul iarna – numărul 10
2. Jocurile copiilor iarna – numărul 10
3. Transformările apei în natură – numerele naturale în
concentrul 0 – 10
4. Moş Nicolae – numerele naturale în concentrul 0 – 10
Reguli de comunicare în activitatea şcolară
1. Bucuriile iernii-colaj
2. Cizmulița cu surprize-confecționare
(decupare, perforare, șnuruire, desen)
Interpretarea
Nuanţe - Tare/ încet/ mediu
|
5
4
2
2
2
|
12
|
XII
|
TRADIŢII
ŞI OBICEIURI DE IARNĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Discriminarea textului de imagini sau de alte
simboluri
2. Iniţierea şi menţinerea unei discuţii pe o temă de
interes.Punerea în corespondenţă a unor cuvinte formate din 1-2 silabe cu
imagini potrivite
3. Crearea unei poveşti prin desen
4. Crearea unei felicitări de Crăciun
Elemente grafice
1. Colindul – recapitulare
2. Moş Crăciun – recapitulare
3. Capra şi steaua – recapitulare
4. Sorcova – recapitulare
Comunicarea cu colegii şi cadrul didactic
1. Ornamente pentru brad –globulețul,
clopoțelul (decupare, lipire, rupere, mototolire)
2. Sorcova (tăiere, rulare, mototolire,
răsucire)
Melodia
Genuri
muzicale: colinde
|
5
4
2
2
2
|
13
|
XIII
|
JOCURI
ŞI JUCĂRII
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Sunetul a. Literele a şi A . Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu
sunetul a
2. Sunetul a. Literele a şi A. Selectarea unei imagini
dintr-un set pentru a indica despre ce este vorba în mesaj
3. Sunetul a. Literele a şi A. Oferirea de răspunsuri
scurte referitoare la fragmente din poveste
4. Sunetul a. Literele a şi A. Aprecierea ca adevărate
sau false a unor enunţuri scurte care testează înţelegerea globală a textului
Elemente grafice
1. Jucăriile şi vârsta-Adunarea cu 1
2. Jocurile şi vârsta- Adunarea cu 1
3. Jocuri sportive- Scăderea cu 1
4. Cum îmi place să mă
joc- Scăderea cu 1
Comunicarea cu cadrele
didactice
1. Moş Crăciun-confecționare
(pensulație, decupare, asamblare, lipire)
2. Puzzle
(colorare, decupare, asamblare)
Cântarea cu acompaniament
-Acompaniament de jucării muzicale realizat
de copii
|
5
4
2
2
2
|
14
|
XIV
|
CU
CE CIRCULĂM?
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Sunetul m. Literele m şi M. Identificarea, dintr-un
şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul m
2. Sunetul m. Literele m şi M. Formularea de răspunsuri
la întrebări despre conţinutul unui text
3. Sunetul i. Literele i şi I. Identificarea, dintr-un şir, a
cuvintelor care încep/se termină cu sunetul i
4. Sunetul i. Literele i şi I . Repovestirea unei secvenţe
preferate, dintr-un text audiat
1. Mijloace de
transport terestru- Adunarea cu 2
2. Mijloace de transport subteran -Adunarea cu 2
3. Mijloace de transport aerian- Scăderea cu 2
4. Mijloace de transport naval –Scăderea cu 2
IGIENA
PERSONALĂ
Obiecte de igienă personală
1. Avionul (origami)
2. Trenulețul distractiv (hașurare)
Ritmul
-Sunete
lungi/scurte
|
5
4
2
2
2
|
15
|
XV
|
MESERII
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Sunetul r. Literele r şi R. Identificarea, dintr-un
şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul r
2. Sunetul r. Literele r şi R. Rostirea cuvintelor pe
silabe, în jocuri, cântece sau numărători ritmate; cântece cu onomatopee
3. Sunetul r. Literele r şi R. Numărarea cuvintelor
dintr-un enunţ
4. Sunetul r. Literele r şi R. Joc de rol: Ce vreau să devin?
1. Agricultură, industrie, comerţ-Rezolvarea de
probleme cu operaţii de adunare
2. Arte (muzică, pictură, sculptură, dans,
actorie)-Rezolvarea de probleme cu operaţii de adunare
3. Intelectuali-Rezolvarea de probleme cu operaţii de
scădere
4. Alte meserii-Rezolvarea de probleme cu operaţii de
scădere
Activități zilnice de igienă personală
1. Astăzi sunt cofetar! (modelare)
2. Croitorașul priceput (croire, coasere,
decorare, lipire)
Timbrul
-Sunete vocale (vorbite sau cântate)
|
5
4
2
2
2
|
16
|
XVI
|
PE
STRADĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Sunetul o. Literele o şi O. Identificarea, dintr-un
şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul o .Propoziţia enunţiativă
2. Sunetul o. Literele o şi O. Sortarea imaginilor după
anumite criterii (sunet iniţial/final; număr de silabe)
3. Sunetul s. Literele s şi S. Identificarea,
dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul s . Propoziţia
exclamativă
4. Sunetul s. Literele s şi S. Desenarea unor
obiecte/fiinţe cu relevanţă pentru copii a căror denumire conţine (în poziţie iniţială/finală) sunetul
specificat
1. Semaforul-Rezolvarea de probleme cu operaţii de
adunare cu 1-2 unităţi
2. Semne de
circulaţie-Rezolvarea de probleme cu operaţii de adunare cu 1-2 unităţi
3. Reguli de
circulaţie-Rezolvarea de probleme cu operaţii de scădere cu 1-2 unităţi
4. Preţuieşte viaţa!-Rezolvarea de probleme cu operaţii
de scădere cu 1-2 unităţi
Obiecte şi activități zilnice de igienă personală
Pe stradă-colaj
Mişcarea pe muzică:
-Liberă; sugerată de
textul cântecului;
|
5
4
2
2
2
|
17
|
XVII
|
ANOTIMPURI
|
CLR
MEM
AVAP
MM
|
1. Sunetul
t. Literele t şi T. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se
termină cu sunetul t . Audierea unei poveşti
2. Sunetul t.
Literele t şi T. Propoziţia interogativă. Formularea de răspunsuri la
ghicitori
3.
Sunetul n. Literele n şi N. Lectură după una sau mai multe ilustraţii/benzi
desenate
4. Sunetul n. Literele n şi N. Formularea descrierii
elementare a unor activităţi
1. Toamna-Adunarea în concentrul 0-10 cu 1-5 unităţi
prin numărare
2. Iarna-Adunarea în concentrul 0-10 cu 1-5 unităţi
prin numărare
3. Toamna-iarna (fenomene)- Adunarea în concentrul 0-10
cu 1-5 unităţi prin numărare
4. Toamna-iarna (activităţile oamenilor)- Adunări
repetate în concentrul 0-10
ABILITĂȚI
ŞI ATITUDINI DE ÎNVĂȚARE
Tehnici simple care sprijină învățarea
1. Crizanteme (pensulație, linie, culori
calde)
2. Iarna ( pensulație, linie, punct- culori
reci)
Melodia
-Genuri muzicale: folclorul copiilor,
|
5
4
2
2
|
18
|
XVIII
|
EVALUARE
SUMATIVĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Formularea de enunţuri. Sunetul, silaba, cuvântul
2. Identificarea poveştilor şi personajelor. Învăţături
3. Litere şi
sunete
4. Realizarea unei lucrări decorative
Recapitulare
Recapitulare
Compoziție liberă-colaj
Evaluarea cantecelor invatate
|
5
4
2
2
2
|
19
|
XIX
|
VESTITORII
PRIMĂVERII
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul u . Literele u şi U. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul u
2. Sunetul u . Literele u şi U. Audierea unei poveşti
3.
Sunetul c. Literele c şi C
Identificarea,
dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul c
4. Sunetul
c. Literele c şi C. Lectură după una sau mai multe ilustraţii.
1. Mărţişorul-Scăderea în concentrul 0-10 cu 1-5
unităţi prin numărare
2. Păsările călătoare -Scăderea în concentrul 0-10 cu
1-5 unităţi prin numărare
3. Procese ale Pământului (fenomene)-Scăderea în
concentrul 0-10 cu 1-5 unităţi prin numărare
4. Flori de primăvară-Scăderi repetate în concentrul
0-10
Tehnici simple care sprijină învățarea
1. Mărțișoare-confecționare (decupare,
asamblare, lipire)
2. Colier pentru mama-confecționare
(decupare, asamblare, lipire, mototolire, răsucire)
Interpretarea
Cântec
vesel/trist
|
5
4
2
2
2
|
20
|
XX
|
PRIMĂVARA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul e . Literele e şi E.Identificarea,
dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul e Confecţionarea de felicitări cu litere de
tipar decupate
2. Sunetul e. Literele e şi E. .Scrierea de bileţele cu mesaje diverse
prin desene/simboluri.
3.
Sunetul e . Literele e şi E.
.Transcrierea prin fotografiere vizuală a unor cuvinte
4. Sunetul e .
Literele e şi E. Realizarea unui
poster din desene/cuvinte/simboluri
1. 8 Martie- Rezolvarea de probleme cu
operaţii de adunare cu 1-5 unităţi
2. Muncile oamenilor- Rezolvarea de
probleme cu operaţii de adunare cu 1-5 unităţi
3. Legume de primăvară-
Rezolvarea de probleme cu operaţii de scădere cu 1-5 unităţi
4. Procese ale Pământului (fenomene, flori)- Rezolvarea
de probleme cu operaţii de scădere cu 1-5 unităţi
Reguli de organizare a învățării
1. Fluturele-pata spontană prin presare
2. Coronița primăverii (tăiere, decupare,
asamblare, lipire)
Audierea unor cântece interpretate de copii
|
5
4
2
2
2
|
21
|
XXI
|
MEDII DE VIAŢĂ
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1. Sunetul ă. Literele
ă şi Ă.Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu
sunetul ă
2.
Sunetul ă. Literele ă şi Ă. Punerea în corespondenţă a cuvintelor cu imagini
3.
Sunetul l. Literele l şi L . Lectură după imagini Identificarea,
dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu sunetul l.
4. Sunetul l. Literele l şi L. Colaj din
desene/cuvinte/simboluri
1. Jungla-Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după
imagini date
2. Deşertul-Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după
imagini date
3. Polii-Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după
imagini date
4. Subterestru-Alcătuirea şi rezolvarea de probleme
după imagini date
Reguli de organizare a învățării
1. Pinguinul (pensulație-nonculori)
2. Vulpea (origami)
Timbrul
-Sunete din mediul înconjurător
|
5
4
2
2
2
|
22
|
XXII
|
SAPTAMANA ALTFEL
|
|||
23
|
XXIII
|
JOCUL
CU MAŞINUŢE
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul d. Literele d şi D. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul d
2. Sunetul d. Literele d şi D. Modificarea unei poveşti
audiate (modificarea succesiunii evenimentelor)
3. Sunetul d. Literele d şi D. Recunoaşterea unui
obiect, prin formularea de întrebări despre caracteristicile acestuia
4. Sunetul d. Literele d şi D. Punerea în corespondenţă
a cuvintelor din 1-2 silabe cu imagini
1. Efecte ale forţelor (împingerea,
tragerea)-Alcătuirea unor probleme prin schimbarea numerelor dintr-o problemă
rezolvată
2. Efecte ale forţelor (împingerea, tragerea)
)-Alcătuirea unor probleme prin schimbarea numerelor dintr-o problemă
rezolvată
3. Mişcarea
corpurilor-Alcătuirea unor probleme prin schimbarea întrebării dintr-o
problemă rezolvată
4. Mişcarea corpurilor-Alcătuirea şi rezolvarea unor
probleme prin schimbarea componentelor acesteia
TRĂIRE
ŞI MANIFESTARE EMOȚIONALĂ
Emoții de bază – bucurie
1. Mașinuțe (desen-linia)
2. Remorca-confecționare (decupare,
îndoire, lipire)
Timbrul
-Sunete vocale (vorbite sau cântate)
|
5
4
2
2
2
|
24
|
XXIV
|
FANTEZIE
ŞI CREAŢIE
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul f. Literele f şi F.
Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep/se termină cu
sunetul f
2. Sunetul f. Literele f şi F.Scrierea de bileţele
cu litere de tipar decupate
3. Sunetul f. Literele f şi F
4. Sunetul f. Literele f
şi F. Corespondenţa
cuvânt-imagine
1. Schimbarea formei corpurilor (deformare)-Schimbarea
componentelor unei probleme fără ca tipul de probleme să se schimbe
2. Schimbarea formei corpurilor (rupere) Schimbarea
componentelor unei probleme fără ca tipul de probleme să se schimbe
3. Schimbarea formei corpurilor.Transformarea unei
probleme prin extinderea numărului de operaţii
4. Schimbarea formei corpurilor. Transformarea
unei probleme prin reducerea numărului de operaţii
Emoții de bază – bucurie
1. Ariciul (asamblare)
2. Măști (decupare, asamblare, lipire,
decorare)
Interpretarea
-Nuanţe - Tare/ încet/ mediu
|
5
4
2
2
2
|
25
|
XXV
|
SĂRBĂTOAREA
PAŞTELUI
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
3.
Sunetul â. Literele â şi Â. Comportamentul
personajelor. Evidenţierea unor modele de comportament. Folosirea unor
cuvinte descriptive pentru a îmbogăţi o descriere
4. Sunetul â. Literele â şi Â. Joc de rol: La
biserică
1.Obiceiuri de Paşte-Transformarea unei probleme de adunare în problemă de scădere
şi invers
2. Obiceiuri de Paşte-Transformarea unei probleme de adunare în problemă de scădere
şi invers
3. Paştele-sărbătoarea sufletului -Transformarea
unei probleme de adunare în problemă
de scădere şi invers
4. Creştere şi dezvoltare. Aflarea unui termen
necunoscut folosind metoda balanţei
Emoții de bază – frică
1. Felicitarea (decupare, lipire, desen)
2. Suport pentru ou (tăiere, decupare, lipire, asamblare,
desenare, pensulație)
Timbrul
-Sunete muzicale instrumentale
|
5
4
2
2
2
|
26
|
XXVI
|
SĂ
OCROTIM NATURA!
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul h. Literele h şi H. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul h
2. Sunetul h. Literele h şi H. Repovestirea unor
fragmente din poveşti audiate, cu
reproducerea intonaţiei.Exprimarea îngrijorării faţă de evenimente, persoane,
lucruri cunoscute
3.
Sunetul p. Literele p şi P. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul p
4. Sunetul p. Literele p şi P. Modificarea
unei poveşti audiate (modificarea finalului)
1. Efecte pozitive ale acţiunii omului-Numerele
naturale de la 0 la 20
2. Efecte negative ale
acţiunii omului-Numerele naturale de la 0 la 20.
3. Reguli de ocrotire a
naturii!-Numerele naturale de la 0 la 20
4. Preţuieşte natura!-Compararea numerelor în
concentrul 0 – 20
Emoții de bază – bucurie
1. Câmp cu maci-colaj (decorare, lipire,
pensulație)
2. Cutiuța pentru agrafe/nasturi (decupare,
îndoire, lipire, colorare, desenare)
Cântarea cu acompaniament-Acompaniament instrumental
realizat de cadrul didactic
|
5
4
2
2
2
|
27
|
XXVII
|
UNIVERSUL
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul g. Literele g şi G. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul g.
2. Sunetul g. Literele g şi G. Audierea unei poveşti
3.
Sunetul ţ . Literele ţ şi Ţ. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul ţ
4. Sunetul ţ . Literele ţ şi Ţ. Repovestirea unui text
audiat
1. Pământul- Numerele naturale de la 20 la 31
2.
Soarele- Numerele naturale de la 20 la 31.
3. Luna-
Numerele naturale de la 20 la 31
4. Planetele- Numerele naturale de la 20 la 31
INTERACȚIUNI
SIMPLE CU FIINȚE ŞI OBIECTE FAMILIARE
Persoane preferate şi caracteristicile acestora
1. Ziua și noaptea (tăiere, lipire)
2. Planetele (pensulație)
Cântarea cu acompaniament- Acompaniament de jucării muzicale realizat de copii
|
5
4
2
2
2
|
28
|
XXVIII
|
TIMPUL
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul j. Literele j şi J.Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul j
2. Sunetul j. Literele j şi J. Ştirile zilei
(întâmplări povestite de colegi/adulţi)
3.
Sunetul j. Literele j şi J. Jurnalul clasei
4. Sunetul j. Literele
j şi J. Invitaţie pentru ziua mea
1. Unităţi de măsură a timpului-anul, luna, săptămâna,
ziua
2. Ziua şi
noaptea-ordonarea cronologică..
3. Calendarul-marcarea
unei săptămâni pe calendar
4. Date importante-durata unei activităţi
Obiecte preferate şi caracteristicile acestora
Ceasul-confecționare (pensulație, decupare,
asamblare, lipire)
Mişcări sugerate de textul cântecului
|
5
4
2
2
2
|
29
|
XXIX
|
TIMPUL
LIBER
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul z. Literele z şi Z.Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul z
2. Sunetul z. Literele z şi Z. Sortarea imaginilor după diferite criterii
3.
Sunetul v . Literele v şi V.Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul v
4. Sunetul v . Literele v
şi V. Reguli de comunicare eficientă, civilizată. Joc de rol
1.
În
excursie-Unităţi de măsură pentru valoare (banii)
2.
La munte
-Unităţi de măsură pentru valoare (banii)
3.
La mare-
Unităţi de măsură pentru valoare (banii)
4.
Aniversarea-Unităţi
de măsură pentru valoare (banii)
Animale preferate şi caracteristicile acestora
1. Aparatul foto
2. Porumbelul-confecționare (pensulație,
decupare, pliere, asamblare)
Mişcări
libere pe muzică
|
5
4
2
2
2
|
30
|
XXX
|
CUM FOLOSESC APARATELE ELECTRICE?
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul x. Literele x şi X.Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul x
2. Sunetul x. Literele x şi X. Joc de rol: La
cumpărături
3.
Sunetul î. Literele î şi Î. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul î.
4. Sunetul î. Literele î şi Î.Etichetarea originală a
unor obiecte personale
1. Aparate care utilizează electricitatea-Unităţi de
măsură nonstandard pentru lungime
2.
Aparate care utilizează electricitatea-Ordonarea şi compararea unor obiecte
după criteriul lungime
3.
Reguli de siguranţă în mânuirea aparatelor electrice- Ordonarea şi compararea
unor obiecte după criteriul înălţime
4. Reguli de siguranţă în mânuirea aparatelor electrice
-Ordonarea şi compararea unor obiecte după criteriul grosime
Animale preferate şi caracteristicile acestora
1. Televizorul
2. Suport pentru creioane-confecționare
(asamblare, lipire)
Jucării muzicale improvizate
-Mânuirea jucăriilor muzicale
|
5
4
2
2
2
|
31
|
XXXI
|
MUZICA
ŞI NATURA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul ş. Literele ş şi Ş. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care
încep/se termină cu sunetul ş
2. Sunetul ş. Literele ş şi Ş.Exerciţii joc de dicţie,
cântece, numărători ritmate
3.
Sunetul k. Literele k şi K.
Interpretarea unor cântece cu onomatopee
4. Sunetul k. Literele k şi
K.Transcrierea prin ”fotografiere vizuală” a unor cuvinte
1. Sunete produse de fenomene ale naturii-Figuri
geometrice (cercul şi dreptunghiul)
2.
Sunete produse de animale- Figuri geometrice (Triunghiul şi pătratul)
3.
Sunete produse de instrumente muzicale-Corpuri geometrice (cubul şi sfera)
4. Vorbirea şi alte sunete-Cuboidul
Persoane preferate şi caracteristicile acestora
1. Compoziție liberă
2. Desene animate
Audiție muzicala
|
5
4
2
2
2
|
32
|
XXXII
|
VARA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
1.
Sunetul q. Literele q şi Q. Confecţionarea unui bileţel
2.
Sunetul w. Literele w şi W. Joc de rol: La cumpărături
3.
Sunetul y. Literele y şi Y . Construirea de rime pornind de la cuvinte date
4. Corespondenţa dintre imagini şi cuvinte
1.1 Iunie-Exerciţii şi probleme în concentrul 0-31
2. Fructe şi legume de
vară- Exerciţii şi probleme în concentrul 0-31
3. Vara-primăvara
(fenomene)- Exerciţii şi probleme în concentrul 0-31
4. Vara-primăvara (flori şi insecte)- Exerciţii şi
probleme în concentrul 0-31
EXPLORAREA
MESERIILOR
Hobby-uri şi activități preferate
1. Flori (decupare, colorare, asamblare,
lipire)
2. Cireș (pensulație, decupare, asamblare,
lipire)
Audierea unor cântece interpretate de copii
|
5
4
2
2
2
|
33
|
XXXIII
|
SUNT
ŞCOLAR ÎNVINGĂTOR!
COPILĂRIA
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
Recapitulare
Recapitulare
Recapitulare
1. Băiatul și fata (modelare)
2. Căsuța piticilor-confecționare
(decupare, asamblare, lipire)
Cântarea prin diferite procedee
|
5
4
2
2
2
|
34
|
XXXIV
|
SUNT
ŞCOLAR ÎNVINGĂTOR!
JUCĂRII
|
CLR
MEM
DP
AVAP
MM
|
Evaluare finală
Evaluare finală
Evaluare finală
1. Jucării-modelaj
2. Brățară-înșirare
Evaluarea cântecelor
învățate
|
5
4
2
2
2
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu