Școlăreii vor avea de îndeplinit următoarele obiective:
- să observe imaginile și să pronunțe, printr-un singur cuvânt, imaginea observată (Ce observăm în prima imagine? Dar în a doua? Ce cuvinte observăm pe primul rând? Dar pe al doilea rând?
- să despartă cuvintele în silabe;
- să identifice numărul de silabe din cuvinte;
- să reprezinte grafic silabele cuvintelor;
- să localizeze poziția sunetului „a” în cuvintele identificate.
De fiecare dată când primesc o astfel de fișă, școlăreii sunt solicitați să „citească” imaginile: cu degețelul pe fiecare imagine, ei „citesc” cuvântul observat. Este un exercițiu excelent pentru captarea atenției. Se „citesc” imaginile, în cor, de două-trei ori, după care li se adresează întrebări de genul:
- Ce observăm în prima imagine? Dar în a treia?
- Cine vrea să „citească” primul rând de imagini? Dar al doilea rând?
Activitatea continuă cu despărțirea fiecărui cuvânt în silabe; identificarea poziției sunetului „a” în cuvintele „citite”și rezolvarea cerințelor enunțate - pe fișă - la punctele 3 -6.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu