Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 13 ianuarie 2018

Omul de zăpadă (recapitulare a,m,n,e,r,c,i,u)

Vom începe acestă săptămână cu câteva activități distractive care să ne ajute să ne amintim literele învățate: a, m, n, e, r, c, i, u.

Activitățile vor avea ca temă omul de zăpadă așa că, pentru început vom asculta/fredona cântecul „Omul de zăpadă” AICI


Prima fișă pe care o vor primi școlăreii presupune colorarea cu aceeași culoare a perechilor de mănuși formate din literă mică/mare de tipar. Culorile sunt menționate pe fișă și vor fi specificate de învățător (școlăreii vor primi doar jetonul în care sunt reprezentate mănușile - pentru decupare am evidențiat cu chenar pe fond gri). După ce acesta sarcină a fost rezolvată, fiecare școlărel va primi a doua parte a fișei: oamenii de zăpadă. Le vor pune mănuși conform literelor specificate pe fesul fiecărui om de zăpadă și pot colora fesul, fularul și nasturii cu aceeași culoare folosită pentru mănuși - oamenii de zăpadă trebuie să fie și ei asortați, nu-i așa ?
Ideile care urmează vor da un plus de valoare întregii activități desfășurate până acum:
*Ca o continuare a activității, oamenii de zăpadă obținuți, frumos colorați și asortați, pot fi lipiți pe o coală/carton de culoare albastră, se poate adăuga zăpadă (din dischete demachiante sau forme aleatorii decupate din hârtie albă), putem adăuga fulgi etc.

*O altă idee ar fi ca oamenii de zăpadă să fie „înșirați” pe ață (noi folosim, de regulă, ață de pescuit pentru că este foarte puțin vizibilă) și pot astfel să formeze o frumoasă ghirlandă decorativă pentru sala de clasă.

*Oamenii de zăpadă obținuți și frumos decupați pot fi laminați și folosit în cadrul unor activități desfășurate la orele de matematică și explorarea mediului în timpul rezolvării unor exerciții de numărare, formare de mulțimi de elemente etc.

Alte fișe utile pentru recapitularea literelor mai sus menționate pot fi cele în care școlăreii primesc oamenii de zăpadă din două piese separate pe care ei trebuie să le grupeze literă mare/literă mică și să întregească imaginea, să o lipească pe o planșă și să coloreze. Activitățile distractive pot fi cele menționate mai sus, prin care putem da valoare efortului depus de școlărei.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu