Instaurarea unei „rutine” în învățarea literelor este oarecum necesară; rutina activităților îi va ajuta pe școlărei să anticipeze chiar ei sarcinile de lucru, îi va determina să se simtă „stăpâni pe situație”, le va da încredere că se pot descurca și vor rezolva din ce în ce mai bine și cu mai multă încredere cerințele.
Scenariul „de bază” realizat de mine ca suport în activitățile de învățare a literelor are zece pași și este următorul:
1. Școlăreii primesc o fișă pe care sunt reprezentate trei - patru imagini reprezentative pentru litera ce urmează a fi învățată;
2. Școlăreii analizează imaginile, le discutăm, identificăm poziția sunetului; despărțim cuvintele în silabe și menționăm numărul silabelor fiecărui cuvânt;
3. Alcătuim propoziții cu ajutorul cuvintelor reprezentate de imagini;
4. Colorăm litera cu roșu;
5. Colorăm celelalte litere cu verde;
6. Colorăm imaginile respectând cerințele învățătorului;
7. Decupăm imaginile și le lipim în caietul cu foaie velină;
8. Citim și analizăm lecția din manual;
9. Scriem litera de mână pe liniatura dată în pagina manualului;
10. Scriem litera pe caietul tip I.
Activitatea de predare a literei „a”(mic) s-a bazat pe respectarea pașilor enumerați mai sus și activitatea a decurs exact cum anticipasem, adică MINUNAT.
În realizarea activității am folosit următoarele imagini:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu