Unele jocuri prind la școlărei și le folosim destul de des în activități, altele nu par a fi chiar pe placul lor și renunțăm a le mai folosi. Totuși, de curând am descoperit că unul din jocurile preferate de școlărei este acela de a descoperi cuvinte codate. Jocul este foarte util în momentul introducerii unei litere noi, dar și să exersăm scrierea acestei litere și legarea ei în cuvinte.
Cum procedăm? Școlăreii primesc cuvintele formate din imagini. Scriind, sub fiecare imagine, litera inițială a cuvântului care reprezintă imaginea, vor obține un anumit cuvânt. Noi scriem, pe bilețel, literele mari de tipar, așa cum procedam și în clasa pregătitoare după care lipim bilețelul pe caietul de scriere și, în dreptul lui, scriem cuvântul folosind literele de mână.
Este un joc foarte captivant. La final, școlăreii colorează imaginile și astfel am parte de răgazul necesar pentru verificarea celor scrise de ei.
Pentru litera r am folosit cuvintele: rama, arta, Irina. Ele sunt reprezentate pe bilețele întrucât vor fi decupate și lipite în caiet (fiecare cuvânt se repetă până la linia despărțitoare):
În finalul activității, vom selecta acel cuvânt care denumește un nume de persoană și vom alcătui următoarea propoziție:
Mama mea e Irina.
Școlăreii vor observa, cu această ocazie, scrierea cu literă inițială mare a numelor în interiorul propoziției.
* Alfabetul nostru codat nu este gata, el urmând a fi completat pe măsură ce învățăm literele. Totuși, pentru ordinea literelor propusă de Manualul de comunicare, autor O.Pârâială, noi folosim, pentru cuvintele codate, următoarele imagini:
O altă variantă a jocului nostru ar putea fi următoarea fișă de lucru:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu