Deși noțiunile învățate despre despărțirea cuvintelor în silabe se îmbunătățesc zilnic și înregistrăm reale progrese, încă ne „luptăm” cu recunoașterea poziției sunetului „a” în cuvinte. De această dată școlăreii vor avea de îndeplinit următoarele obiective:
- să despartă cuvintele în silabe indicând poziția acestora: prima/a doua silabă;
- să indice sunetele ce alcătuiesc silabele cuvintelor;
- să selecteze cuvintele care au sunetul „a” la sfârșit.
Surpriza va fi că, pe această fișă, școlăreii vor identifica două cuvinte care nu conțin sunetul „a”: crocodil și cățel. Pentru activitatea dedicată scrierii semnelor grafice, vom scrie și de data aceasta tot linia frântă pentru că dorim să ne însușim temeinic scrierea acesteia înainte de a exersa și alte semne grafice.
Noi am ales ca, la activitatea de scriere a semnelor grafice pe fișă, să folosim cariocile. Ele dau culoare fișei - fiecare școlărel are voie să folosească orice cariocă, doar să fie de o culoare mai închisă (de exemplu culoarea galbenă este mai greu vizibilă) - au aderență pe foaie și le mânuim destul de ușor și, în plus, îi „responsabilizează” pe școlărei deoarece nu pot șterge ceea ce au scris de câte ori au impresia că au greșit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu