Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 31 octombrie 2017

Săptămâna Altfel: „Lumea poveștilor”(I)

Săptămâna viitoare ( 6 - 10 noiembrie) școala noastră a optat pentru desfășurarea programului „Săptămâna Altfel”, prilej cu care m-am gândit că ar fi foarte potrivit ca, alături de școlăreii mei, să desfășor un program puțin mai „altfel”.

Excursie în orașul Curtea de Argeș

Fabrica de globulețe

De câțiva ani mi-am obișnuit școlăreii să planificăm o excursie în perioada vacanței din noiembrie. Tematica acestor excursii este ușor diferită de clasicele activități desfășurate în acest sens.

sâmbătă, 28 octombrie 2017

Flori pentru mama

Am citit, am scris și colorat cuvântul mama. Acum vrem să-i aducem în dar cele mai frumoase flori și să-i admirăm zâmbetul luminos, plin de iubire. Bineînțeles că vom realiza acest lucru îmbinând activitățile noastre preferate:

Cuvântul „mama”

Treaba aceasta - destul de complicată - cu cititul devine tot mai serioasă. Încă nu sunt multe, dar literele iată că se adună, ne-au devenit prietene și putem deja să scriem și să citim primul nostru cuvânt: „mama”.

Ne jucăm cu litera m(mic de tipar)!

Pentru litera m (mic de tipar) am pregătit jetoane mai multe jetoane cu ajutorul cărora, prin intermediul unei activități relaxante, de joc, recunoașterea/numirea/poziționarea literei și sunetului „m” în cuvinte să se realizeze de la sine.

vineri, 27 octombrie 2017

Cifre pentru ornat/decupat/pictat/colorat

Aceste cifre intenționăm să le folosim în activitățile de zi cu zi.

Idei, fișe, activități: Cartea literelor M (mare de tipar) și m (mic de tipar)

Prima zi de vacanță și primele ore în care pot căuta liniștită noi idei care să vină în sprijinul  viitoarelor activități.

Săptămâna 7: fișă de lucru M.E.M.

TEMA: Numerele, cifrele 1-5.
Îmi place să-mi provoc școlăreii în rezolvarea unor activități cât mai diverse, prin care să combin mai multe activități preferate de ei, astfel încât activitatea de învățare să se desfășoare sub formă de joc, într-o atmosferă plăcută, în care plictiseala și oboseala să nu își găsească locul.

joi, 26 octombrie 2017

Săptămâna 7:fișă de lucru C.L.R.(V)

Fișa pe care le-o propun școlăreilor ne va ajuta să identificăm/citim/colorăm literele A și a. Acest material conține versurile poeziei „Ana are ață-n ac”de Sofica Matei,  pe care intenționez să le memorăm.

Expoziția clasei noastre

Lucrările realizate de școlărei, fie că au lucrat în echipă, fie individual, le-am expus în așa fel încât să poată fi admirate de toată lumea: părinți și colegi.

Culori calde : „Focul lui Sumedru”(A.V.A.P.)

În zona noastră, în ajunul sărbătorii de Sf. Dumitru (în seara de 25 octombrie) se sărbătorește Focul lui Sumedru.

miercuri, 25 octombrie 2017

Halloween de colorat (A.V.A.P.)

Nu sunt neapărat adepta acestei sărbători - Halloween - și, cu atât mai mult, mă bucur că aceasta va fi în vacanță... școlăreii însă s-au declarat încântați de această sărbătoare, chiar dacă nu cunosc legenda și nici nu le-o voi povesti pentru că este absolut sinistră.

luni, 23 octombrie 2017

Culori calde: covor de frunze (A.V.A.P)

Iată că zilele acestea ne luăm, ușor, ușor rămas bun de la toamnă și de la strălucirea ei.

duminică, 22 octombrie 2017

Săptămâna 7: fișă de lucru C.L.R. (IV)

TEMA: Litera M (mare de tipar)
În cadrul acestei activități școlăreii vor cunoaște trei fetițe simpatice: Mia, Ema și Mădălina. Ele ne vor ajuta să recunoaștem litera M (mare de tipar) în scrierea numelor, dar și folosirea literei m (mic de tipar) - Ema - atunci când sunetul „m” se află în interiorul cuvântului.

Ne jucăm cu silaba „ma”

Am învățat primele noastre litere iar acum a sosit momentul să le dăm sens și să le unim/citim în silabe și cuvinte. Această fișă îi va ajuta pe școlărei să citească, în adevăratul sens al cuvântului, iar citirea se va realiza treptat, în joacă, astfel încât efortul să nu fie resimțit conștient de ei și să se implice total în activitate.

sâmbătă, 21 octombrie 2017

Ne jucăm cu litera a (mic de tipar)

În ideea de a transforma activitatea de recunoaștere/identificare/citire a literei a (mic de tipar) într-o activitate dinamică, m-am gândit la un joc pe care nu l-am numit într-un fel anume, dar cred că este foarte pentru desfășurarea unei astfel de activități.

Săptămâna 7: fișă de lucru C.L.R. (I)

TEMA: Litera a (mic de tipar)
Săptămâna aceasta, chiar dacă suntem în săptămâna premergătoare vacanței, vom face cunoștință cu primele litere.

vineri, 20 octombrie 2017

Tehnica ștampilării:„ Flori de toamnă ”(A.V.A.P.)

Una din tehnicile abordate la A.V.A.P. care nu dă greș și îi determină pe școlărei - chiar și pe cei mai mici, din clasa pregătitoare - să fie mândri de rezultatul muncii lor este tehnica ștampilării.

joi, 19 octombrie 2017

Căsuța din copac (A.V.A.P.)

Activitatea pe care am desfășurat-o astăzi a venit așa...sub imboldul momentului, dar s-a dovedit extrem de plăcută pentru școlărei.

miercuri, 18 octombrie 2017

Legume modelate din plastilină

Am pornit această activitate cu ascultarea/memorarea versurilor poeziei „Iepurașul negustor” scrisă de Lucia Muntean:

Borcan cu murături (A.V.A.P.)

În fiecare zi de miercuri a săptămânii, în cadrul orei de opțional, obișnuim să lucrăm în echipă.

luni, 16 octombrie 2017

Culori reci: „Acvariul cu pești” (A.V.A.P.)

Scrierea cifrelor necesită răbdare și multă, multă exersare pentru ca ele să se așeze, frumos rânduite, pe filele caietului de matematică.

duminică, 15 octombrie 2017

Săptămâna 6: fișă de lucru C.L.R. (IV)

TEMA: Identificarea poziției cuvintelor în propoziții; identificarea/numirea sunetelor inițiale ale cuvintelor.

Săptămâna 6: fișă de lucru C.L.R. (III)

TEMA: Identificarea poziției cuvintelor în enunțuri; recunoașterea/identificarea sunetului „r” în cuvinte.

Săptămâna 6: fișă de lucru C.L.R.(II)

TEMA: Recunoașterea poziției sunetului „l” în cadrul cuvintelor.
Astăzi vom identifica poziția sunetului„l” în cuvinte. Primul rând de imagini conține cuvinte care au sunetul inițial „l”: leu, lup, lună. Al doilea rând de imagini conține un cuvânt care are sunetul final „l”: castel, și două cuvinte care conțin sunetul „l”: delfin, steluțe.

Modelatul cu plastilină

Una din activitățile desfășurate la clasă care știu că-i distrează pe școlărei și o desfășurăm cu plăcere este... modelatul cu plastilină. Această activitate s-a dovedit ca fiind una din cele mai eficiente modalități prin care copiii învață concepte precum culoare, formă, mărime, le dezvoltă aptitudini motrice fine, le oferă bucurie și distracție și îi ajută să învețe prin joc, într-o atmosferă relaxantă, dinamică, deloc plictisitoare.

vineri, 13 octombrie 2017

Exerciții premergătoare scrierii cifrei 3 (trei)

Am încercat ca activitatea de scriere propriu-zisă a cifrelor să nu devină una plictisitoare și repetitivă, astfel încât școlăreii s-o desfășoare cu mare plăcere.

Povești repovestite însoțite de imagini

Copilăria nu poate fi concepută fără lumea minunată oferită de basme, povești și povestiri.

joi, 12 octombrie 2017

Exerciții premergătoare scrierii cifrei 2 (doi)

Înainte de a trece la activitatea de scriere propriu-zisă a cifrei 2 (doi) ne-am distrat puțin desenând o frumoasă și grațioasă lebădă.

miercuri, 11 octombrie 2017

Săptămâna 5: fișă de lucru C.L.R. (IV)

TEMA: Recunoașterea poziției sunetului „o” în componența cuvintelor.

M.E.M.: fișă pentru scrierea cifrei 2 (doi)

Fișa îi ajută pe școlărei să-și însușească scrierea cifrei 2 (doi).

Peisaj de toamnă (A.V.A.P.)

Lucrând împreună cu răbdare și multă atenție, am reușit să pictăm primul nostru peisaj de toamnă reușit. Din această activitate am înțeles că:

marți, 10 octombrie 2017

M.E.M.: Numărul și cifra 1

Pentru prima lecție mai „serioasă” la M.E.M. am conceput activitatea sub forma unui joc astfel încât să obțin o cât mai mare implicare a școlăreilor.

luni, 9 octombrie 2017

Desenăm un arici!

 Am găsit, scris în grabă într-o agendă mai veche, câteva versuri însoțite de schițe. Versurile conțin, într-un mod drăguț și ușor de reținut, indicațiile pentru a realiza un desen.

duminică, 8 octombrie 2017

Săptămâna 5: fișă de lucru C.L.R. (III)

TEMA: Identificarea poziției sunetului „i” în cuvinte.
Pe parcursul acestei activități, școlăreii vor atinge următoarele obiective:

Săptămâna 5: fișă de lucru M.E.M. (III)

TEMA: Numărul și cifra 3 (trei)
Pe parcursul acestei activități, școlăreii vor atinge următoarele obiective:

sâmbătă, 7 octombrie 2017

Peisaj cu arici, veveriță și copac (A.V.A.P)

Una din marile provocări pe care o întâmpinăm la orele de A.V.A.P. este mânuirea corectă a instrumentelor de lucru. Primele ore dedicate picturii ne-au determinat să conștientizăm greutățile întâmpinate:

Săptămâna 5: fișă de lucru C.L.R. (II)

TEMA: Recunoașterea poziției sunetului „e” în cuvinte.
În cadrul temei propuse, școlăreii vor atinge următoarele obiective:

vineri, 6 octombrie 2017

Săptămâna 5: fișă de lucru M.E.M. (II)

TEMA: Numărul și cifra 2
În cadrul acestei activități școlăreii vor îndeplini următoarele obiective:

Săptămâna 5: fișă de lucru C.L.R.(I)

TEMA: Recunoașterea poziției sunetului „u” în cuvinte.
În cadrul acestei activități școlăreii vor îndeplini următoarele obiective:

Săptămâna 5: fișă de lucru M.E.M. (I)

TEMA: Numărul și cifra 1.
Pe baza exercițiilor pe care le au de rezolvat, școlăreii vor atinge următoarele obiective:

Copăcel din plastilină și scobitori (A.V.A.P.)

Ce mult ne place să modelăm! Astăzi ne-am gândit să modelăm un copac căruia i-am confecționat crenguțele din scobitori iar frunzulițele din hârtie glasată de diverse culori.

joi, 5 octombrie 2017

Ziua Educației (A.V.A.P.)

Astăzi am sărbătorit și noi, cei mai mici școlărei, Ziua Educației.

marți, 3 octombrie 2017

Povești pentru pitici: „Punguța cu doi bani”

Tot în vederea vizionării/ascultării unei povești am pregătit și acest material.

Ziua Educației (planșe de colorat)

Cu prilejul desfășurării activităților specifice dedicate Zilei Educației, școlăreii din clasa pregătitoare vor avea ocazia de a-și alege din mai multe modele de planșe.

Activitate practică: „Ridichea uriașă”

Pentru ziua în care vom citi/viziona povestea „Ridichea uriașă” am pregătit o activitate practică în care școlăreii vor realiza, lucrând în echipă, un colaj în care să ilustreze o scenă din poveste.

Povești pentru pitici: „Ridichea uriașă”

Zilele trecute am încercat să citim o poveste ajutându-ne de cărțile uriașe.

Săptămâna 4: fișă de lucru C.L.R. (V)

TEMA: Inițierea unor dialoguri pe teme familiare: familia mea.
În cadrul acestei activități, școlăreii vor avea de îndeplinit următoarele obiective:

Săptămâna 4: fișă de lucru M.E.M.(IV)

TEMA: Elemente premergătoare înțelegerii conceptelor matematice.

Săptămâna 4: fișă de lucru C.L.R. (IV)

TEMA:Identificarea și reprezentarea grafică poziției sunetului „a” în cuvinte.

luni, 2 octombrie 2017

Săptămâna 4: fișă de lucru M.E.M.(III)

TEMA: Formarea mulțimilor cu elemente de același fel; corespondența mulțimilor.

Săptămâna 4: fișă de lucru C.L.R.(III)

TEMA:Despărțirea cuvintelor în silabe; identificarea sunetului „a” la finalul cuvântului.
Deși noțiunile învățate despre despărțirea cuvintelor în silabe se îmbunătățesc zilnic și înregistrăm reale progrese, încă ne „luptăm” cu recunoașterea poziției sunetului „a” în cuvinte. De această dată școlăreii vor avea de îndeplinit următoarele obiective:

duminică, 1 octombrie 2017

Săptămâna 4: fișă de lucru M.E.M.(II)

TEMA: Numărarea, sortarea, clasificarea obiectelor; formarea mulțimilor cu același fel de elemente; orientarea spațială.

Săptămâna 4: fișă de lucru C.L.R.(II)

TEMA: Denumirea cuvintelor reprezentate de imagini; despărțirea cuvintelor în silabe și identificarea poziției sunetului „a”.

Jetoane utile confecționate de școlărei


Ca învățător, am știut dintotdeauna valoarea inestimabilă a...colilor. Folosesc 100% spațiul oferit de coala A4 și imprim - pe cât posibil - orice coală față/verso. În plus, am mare grijă ca fiecare coală să-și găsească un loc firesc fie în portofoliul elevilor, fie în activitățile de zi cu zi.