Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

duminică, 7 martie 2021

„Fructul cel mai valoros” (poveste populară)

 De ceva timp am observat că, provocându-i pe școlărei să citească independent un text însoțiți de varianta audio a acestuia, mesajul transmis este mult mai ușor recepționat. În plus, recurgerea la această metodă „scutește” oarecum cadrul didactic de sarcina realizării unei lecturi model (obligatorie - spunem noi - pentru învățământul primar) oferind în același timp, pe lângă pauza vocală, și momentele necesare organizării viitoarelor activități. În timp ce școlăreii se delectează citind independent lectura, învățătorul are prilejul necesar de a se organiza pentru lecție. La noi, în general, astfel încep lecțiile de limba română, prin citirea independentă a textului și tocmai de aceea pentru studierea textului „Fructul cel mai valoros” (poveste populară) am prevăzut o serie de exerciții aplicative concepute special pentru ca școlăreii să realizeze o înțelegere deplină a textului citit. Pentru început, școlăreii vor avea prilejul de a realiza lectura independentă a textului din manual însoțiți de varianta audio:


În plus, am pregătit și o variantă audio, însoțită de textul propus în manual:



Pe baza textului citit, am conceput o fișă de lucru. Exercițiile îi vor ajuta pe școlărei să îndeplinească sarcini diverse precum:

  • însușirea cuvintelor noi întâlnite în textul citit;
  • utilizarea noilor cuvinte în enunțuri;
  • formularea răspunsurilor la întrebări;
  • observarea/explicarea utilizării semnelor de punctuație;
  • formularea propriei păreri/opinii în legătură cu textul citit etc.