Fișă de lucru recapitulativă cu rezolvare
La începutul clasei a III-a aruncăm o privire în urmă și reactualizăm cunoștințele deja dobândite în clasa a II-a. La limba română, în prima săptămână, am ales să descoperim împreună o lectură din volumul „Lecturile copilăriei”, volum pe care l-am împrumutat anul acesta școlăreilor din clasa mea.
Prin urmare, am început oarecum cu dreptul deoarece școlăreii au primit cu mare bucurie cartea împrumutată, dar au avut ca sarcină să citească, până în ziua următoare, o primă lectură și anume:
Prințesa și bobul de mazăre de Hans Christian Andersen (pag 271)
De ce am ales această poveste? Pentru că:
- este un text foarte cunoscut de școlărei din lecturile realizate în anii școlari anteriori;
- este un text scurt, ușor de citit și înțeles;
- textul basmului nu conține expresii/cuvinte prea complicate astfel încât să pună în dificultate capacitatea de înțelegere a școlăreilor abia sosiți din vacanță.
Așa cum era de anticipat, școlăreii s-au angajat cu mare bucurie în a-și îndeplini sarcina de lucru primită pentru că, așa cum spuneau ei E tare ușor, doamna! - și tocmai aceasta era ideea...
A doua zi am formulat răspunsuri la întrebările aflate la finalul textului:
- Cu cine dorea prințul să se căsătorească?
- Cine a bătut la poarta palatului?
- Cum s-a convins regina că fata era o prințesă adevărată?
Școlăreii s-au întrecut care mai de care să răspundă la întrebări dar au rezolvat și o parte din sarcile de lucru propuse la finalul basmului. Această atitudine pozitivă ne-a ajutat să rezolvăm și alte sarcini ca cele prezentate în fișa de lucru de mai jos: