Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 21 martie 2015

Compunere după un șir de ilustrații

Pisica și rândunelele
Sursa:Teme la limba română” - clasa aIIa
M. Dinuță, E. Nițu
Am propus elevilor un șir de ilustrații pe baza cărora să alcătuiască o compunere. Ilustrațiile sunt explicite și i-au ajutat în respectarea părților compunerii, astfel că toți au fost încântați de reușita lor. Deasemenea, elevii aveau ca sarcină să găsească un titlu potrivit.
Iată ce am reușit să „creionăm”:




                                    Pisica și rândunelele
   Este primăvară. Soarele strălucește pe cerul senin. Rândunelele se întorc grăbite la cuiburile lor de humă. Ele își repară cuibul și îl căptușesc cu puf și paie.
   La o săptămână de la sosire, rândunelele au depus trei ouă mici, rotunde, ca niște bomboane. Nu după mult timp, din ouă au ieșit trei puișori mici, golași și foarte gălăgioși. Ciripitul lor se auzea toată ziua din cuib, în timp ce rândunelele părinți zburau de colo colo după mâncare. Tom, motanul meu cel neastâmpărat, a auzit gălăgia puilor. El a pândit un moment în care nu era nimeni prin preajmă și a încercat să ajungă la cuib. Ar fi vrut să mănânce puișorii. Eu l-am pândit pentru că voiam să văd ce face. Nu aveam încredere în el deoarece Tom este cel mai năstrușnic motan. Cum l-am vâzut că vrea să urce spre cuibul de rândunele, am luat un băț și l-am alungat. Supărat, Tom a plecat cu coada între picioare.
                Tocmai atunci se întorceau la cuib și rândunelele părinți. Ele au urmărit alarmate totul. Când au văzut că Tom a plecat, au început să zboare vesele în jurul meu. Eu cred că era felul lor de a-mi mulțumi. De atunci sunt numai cu ochii pe cuibul de humă. Pe rândunele le consider prietenele mele.
                                                                                         compunerea lui Radu , clasa a-II-a


                                                                 Pisica și rândunelele
            A sosit primăvara. Soarele strălucește vesel, încălzind întreaga natură. Păsările călătoare se întorc din țările calde la cuiburile lor. Ele își căptușesc cuibul cu puf, paie, crenguțe și depun ouă mici, albastre, ca niște bomboane.
           După o săptămână din ouă au ieșit puișorii golași. Păsărelele zburau toată ziua după mâncare pentru puișori. Miaunel, motanul familiei, pândea cuibul cu mare interes. Alexandru bănuia care îi sunt intențiile. Băiatul știa că Miaunel ar fi vrut să urce la puișori. El a luat un băț și l-a alungat pe motan iar puii au fost în siguranță.
          Păsările i-au mulțumit lui Alexandru pentru fapta lui. Băiatul s-a simțit ca un erou și de atunci are grijă de păsările care i-au devenit prietene.
                                                                                         compunerea lui Iulian, clasa a-II-a  

                                                                    Pisica și rândunelele
           Este primăvară. Soarele luminos încălzește pământul. Păsările călătoare s-au întors din țările calde. Ele s-au oprit la cuiburile lor și îl căptușesc cu puf moale ca de vată. Apoi depun ouă mici, rotunde, ca niște bomboane.
           Peste un timp, din ouă au ieșit puișori mici. Tom a auzit ciripitul puilor și a încercat să urce la ei. Alex a văzut tot ce dorea motanul să facă. A luat un băț și l-a alungat pe Tom cel răutăcios.
           Păsările au fost încântate de fapta lui Alex. Băiatul s-a simțit ca un adevărat erou.
                                                                                              compunerea lui Lucian, clasa a-II-a            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu