Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 8 mai 2015

D.P.-„Fii atent în jurul tău!”


Nu este pentru prima dată când rămân în „pană de idei” la Dezvoltare personală. Am răsfoit însă de curând notițele de la un curs și mi-am amintit de un joc care se desfășoară astfel:
- Elevii sunt anunțați că vor face o scurtă plimbare în jurul școlii, pe un traseu pe care îl stabilim împreună;
-Copiii sunt anunțați ca, în timpul plimbării, să fie atenți la toate lucrurile, zgomotele, obiectele întâlnite și să le rețină;
-La întoarcere, elevii sunt rugați ca, în aproximativ trei minute să scrie cât mai multe lucruri reținute de ei în timpul plimbării.

Am profitat de vremea superbă de afară și am plecat alături de elevii mei într-o mică plimbare, apoi copiii au alcătuit, contra cronometru, lista cu obiectele observate. Campioana a fost Maria, cu 19 cuvinte scrise corect, și ea a inventariat obiectele notându-și câți colegi au mai scris anumite obiecte care se aflau pe lista ei. Maria citea un cuvânt de pe listă, copiii care îl aveau notat pe lista lor ridicau mâna, iar în dreptul cuvântului scriam numărul elevilor. Unii și-au adus aminte de obiectele notate de Maria, dar au și recunoscut că au uitat să noteze.
Am mai complicat puțin jocul analizând ce organe de simț sunt implicate în reținerea unor lucruri din jurul nostru; am văzut câinele=cu ochii; am auzit lătratul=cu urechile; am mirosit liliacul(floarea)=nasul.

ACTIVITATEA, ÎN ORDINEA DESFĂȘURĂRII EVENIMENTELOR:
NE PREGĂTIM DE PLECARE!
NE PLIMBĂM ȘI SUNTEM ATENȚI

ANALIZĂM, OBSERVĂM

PRIVIM ȘI ASCULTĂM CU ATENȚIE

NE ÎNTOARCEM LA ȘCOALĂ

SCRIEM LISTA

AVEM GRIJĂ SĂ NU UITĂM NIMIC!

I































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu