Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 29 august 2018

Clasa I : Prima zi de școală

Am pus (oarecum) la punct scenariul primei zile de școală. Dincolo de bucuria și emoția revederii ne vor aștepta clipe minunate pe care activitățile bine gândite și frumos planificate le vor da un plus de valoare. În ceea ce urmează mă gândesc la ziua ce va urma după festivitatea de deschidere a noului an școlar, prima petrecută alături de școlărei.

Iată cum m-am gândit eu să-mi petrec prima zi de școală alături de strumfii mei:

  • Întâlnirea de dimineață: Ne salutăm, povestim impresiile zilei anterioare, le mulțumesc pentru atenția și nerăbdarea de care au dat dovadă în momentul revederii, etc.
  • M.E.M.: Pregătim penarele și observăm: câte penare am așezat pe bancă? UNUL! Solicit un copil să-mi scrie cifra 1 pe tablă. Alt copil va găsi cifra 1 prin decorul clasei. Ridică mâna copilul care are un frate. Ridică mâna copilul care are o soră. Deschidem penarele... Avem multe creioane colorate și alegem culoarea MOV, o așezăm drept pe bancă. În stânga așezăm culoarea galbenă; în dreapta așezăm culoarea roșie. Câte creioane avem pe bancă? TREI! Un copil scrie cifra trei la tablă. Alt copil identifică aceeași cifră în decorul clasei. Joaca poate continua, putem așeza creioanele în poziții diferite: vertical, oblic, orizontal. 
  • C.L.R: E prima zi de școală și vom începe un prim proiect tematic: „Din nou la școală”. Vorbim despre școală, exersăm formule de salut, discutăm despre statutul nostru de elev în clasa I și rezolvăm fișe:

  • D.P: Momente de pauză și relaxare. Vreau să pun la punct un sistem de reguli în legătură cu ce putem face pe perioada pauzei, așa că voi avea nevoie de părerile școlăreilor. Ce pot face în pauză? Părerile lor vor conta, le voi nota, le voi însoți cu desene sugestive și, împreună, le vom afișa într-un loc vizibil pentru toți.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu