Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 24 august 2018

Uite, nu e... MANUALUL!

Ne aflăm la o distanță de numai două săptămâni până la începerea noului an școlar. În fiecare an această perioadă mă găsea în febra decorării sălii de clasă și a pregătirii unor fișe care să-mi fie utile în primele zile/săptămâni de școală.
Anul acesta însă părea că va fi unul oarecum diferit: manuale aveam, la capitolul decorarea clasei stăteam bine, așa că mă consideram norocoasă și liniștită. Pentru prima dată lucrurile păreau că se vor așeza de la sine și vom începe cu bine anul școlar.
Un telefon a schimbat această liniște aparentă. Eram informată că manualele pentru clasa I, începând de anul acesta, vor fi în număr de două - autori C. Mihăilescu și O. Pârâială - din care va trebui să optăm pentru a le folosi la clasă. HA! O.K., mi-am zis, vom alege, nu am intrat în panică - autoarele îmi erau cunoscute și bănuiam că manualele vor fi de calitate. Am vizionat manualele (erau postate doar cele pe semestrul I), m-am consultat cu o parte din colegi - cei disponibili, restul fiind în concediu - am ales (de comun acord) manualul care o are ca autor pe O. Pârâială și, așa cum am fost solicitați, în 2-3 ore am comunicat alegerea noastră.
Totul bine și frumos. Pe câteva foi rupte din agendă am început să-mi schițez idei cu privire la activitățile ce le voi desfășura în primele două săptămâni de școală. Această perioadă - îmi propusesem eu - va fi cea alocată perioadei prealfabetare, respectiv exercițiilor premergătoare scrisului. Am deschis manualul și, în conformitate cu prima unitate de învățare propusă de acesta - Din nou la școală - am notat idei, variante de materiale, tipuri de activități, titlurile unor cântecele ce păreau numai bune pentru animarea atmosferei. Mă simțeam bine, totul prindea contur și eram optimistă cu privire la noul an școlar care nu e așa departe de a începe. Am revizuit rapid schița, după care am fost curioasă să văd ordinea literelor și succesiunea activităților propuse de manual.
SURPRIZĂ! Manualele au fost retrase!
Acum îmi pare rău că nu mi-am notat, fie și în grabă, ordinea literelor așa cum se prezenta în manual - chiar și pe semestrul I.
Nu-mi rămâne decât să sper că, în două săptămâni, manualele vor fi distribuite la școli astfel încât noul an să înceapă așa cu ar fi normal! Dar dacă acest lucru nu se va întâmpla?????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu