Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 28 ianuarie 2019

C.L.R. „Ne jucăm și repetăm!”(recapitulare la finalul semestrului I)

Ordinea literelor este cea propusă de manulalul de „Comunicare în limba română”, autori Olga Pîrîială, Mihaela Ada Radu, Rodica Chiran.

Ce repede trece timpul atunci când îl petrecem cu plăcere la școală! Nici nu am simțit când am ajuns (DEJA!) la finalul primului semestru din clasa I! Școlăreii știu că acest lucru înseamnă că suntem la jumătatea clasei, mai avem „încă pe-atât” și vom trece în clasa a II-a. Prin urmare, acum este momentul să ne oprim puțin, să reflectăm asupra noțiunilor învățate, să recapitulăm materia. Și cum le stă bine unor școlărei destoinici ca noi dacă repete, dacă nu prin joc?!
Astăzi ne-am jucat...și am repetat. Spre marea mea surpriză, prinși în „vârtejul” jocului, toți școlăreii s-au descurcat de minune să citească, la prima vedere, mai întâi cuvinte, apoi propoziții iar, la final am alcătuit un frumos text.
Iată cum a decurs jocul:
Pe foi de culori diferite (verde, roșu, gri, maro) am imprimat câte o propoziție.
Am  în prealabil cuvintele;
Școlăreii au ales, aleatoriu,  câte un bilețel colorat, au citit, au despărțit cuvântul în silabe, au alcătuit (oral) propoziții cu ajutorul acestora;
Am așezat la tablă, sortând după culori, cuvintele;
Am citit cuvintele roșii/verzi/gri/maro;
Rând pe rând am ordonat cuvintele în propoziții.

Pentru această activitate am folosit următoarele cuvinte/propoziții (fiecare pagină a fost imprimată pe o foaie de altă culoare):




 În final școlăreii au lipit în caiete textul:

Lecția a decurs minunat, n-am simțit cum trece timpul iar școlăreii au fost foarte încântați să constate că textul din caiete este chiar cel realizat la tablă:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu