Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 25 noiembrie 2019

MEM: Scăderea numerelor când descăzutul este format numai din sute

Fișă de lucru

Oricât de mult am vrea ca școlăreii să deprindă lucrurile rapid, corect și fără efort, acest lucru nu este posibil.
Deprinderea algoritmului de calcul la clasa a II-a se face cu efort și răbdare. Întrucât am întâlnit în manual exerciții în care descăzutul era format numai din sute, școlăreii s-au confruntat cu o situație inedită. Ei știau că, dacă nu pot scădea unitățile, mă împrumut la zeci. dar dacă nu mă pot împrumuta la zeci, ce facem? Mergem la ordinul sutelor! Buuuuun! Ne împrumutăm la sute...Și acum? A urmat un moment de liniște... Știau ei ce știau, și-au manifestat dorința de a ieși la tablă să explice... Totuși, lucrurile nu se legau. Atunci am hotărât împreună să alocăm o lecție specială de matematică tocmai pentru a înțelege și exersa acest tip de exerciții.
Și iată că - vrei nu vrei - școlăreii au primit o altă fișă. Exercițiile ne-au fost foarte utile, copiii s-au lămurit cum stă treaba cu acest gen de calcule, așa că, dacă aveți nevoie de material, vă oferim cu mare drag fișa lucrată de noi:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu