Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 14 septembrie 2018

Covor în clasă: PRO sau CONTRA?



În legătură cu amenajarea sălii de clasă ar fi multe de spus. Suntem sfătuiți să organizăm anumite centre de interes presărate prin clasă, locuri speciale în care școlăreii să se joace, să descopere, să analizeze. Din păcate sunt și săli de clasă mai puțin spațioase iar acest lucru face dificilă amenajarea centrelor de interes.
Am văzut o sală de clasă dotată chiar și cu o canapea unde copiii se puteau relaxa și citi o carte. Sala în care funcționăm noi nu ne permite, ca spațiu, acest lucru.
Oaza noastră de destindere și relaxare o reprezintă covorul. Și am avut covor în clasă de foarte mulți ani! Era greoi, aspiratorul nu făcea față să-l curețe de praf, vara era dificil să ajungem la o spălătorie specializată care să-l spele bine... O perioadă scurtă am renunțat la covor.
Întâmplarea a făcut să găsesc un alt gen de covor: este confecționat din spumă, se asamblează sub formă de puzzle - deci putem să-l asamblăm cum vrem: mai lat, mai îngust, pe colț - are litere și cifre pe care le putem scoate să ne jucăm cu ele. Am putea - de ce nu?- să mergem afară cu el și să desfășurăm o activitate în aer liber! L-am numit COVORUL MAGIC. Fiind din spumă, se curăță ușor cu mopul și nu adună praf. Este ideal pentru clasă! L-am așezat într-un loc în care școlăreii să se poată juca nestingheriți pe perioada pauzei, mai departe de masa mea unde îmi folosesc acest timp pentru a-mi revizui materialele pregătite pentru următoarea activitate. În acest mod nu ne „incomodăm” unii pe alții.
Am fost foarte încântată să observ că, dincolo de joacă, școlăreii se așează pe covor și-și povestesc diverse lucruri așa... ca între colegi. Uneori deschid împreună o carte și o răsfoiesc.
Ideea a avut un rezultat mult mai bun decât m-aș fi așteptat. Zilele trecute câțiva părinți au intrat în clasă să vadă cu ochii lor covorul magic pentru că.... școlăreii vor și acasă unul LA FEL, LA FEL.
Așa că, pentru cei interesați să achiziționeze un astfel de covor, o pot face liniștiți. Școlăreii îl vor adora. Eu l-am cumpărat dintr-o librărie - de fapt sunt două covoare dar noi l-am asamblat împreună - dar am văzut un astfel de covor la JUMBO.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu