Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 17 septembrie 2018

Toamnă ruginie (AVAP - clasa I)

Ziua de luni a din a doua săptămână de școală ne-a găsit cam...somnoroși, oarecum fără prea mult chef, așa că prima activitate care a urmat întâlnirii de dimineață a fost primită cu mare bucurie de școlărei. Le-am propus să realizăm un peisaj de toamnă folosind tehnici combinate: pictura și colajul. Am încercat să calculez etapele realizării activității astfel încât să evit acele momente în care școlăreii să rămână - oarecum - în lipsă de ocupație și să intervină plictiseala.
Fiind vorba despre utilizarea unor tehnici combinate: mai întâi pictură, apoi decupare și lipire, era clar că, la un moment dat va fi necesară acordarea unui timp pentru ca planșa pictată să se usuce. Acest timp îi putea plictisi pe mulți dintre școlărei dar... nu a fost așa. Iată cum am procedat ca totul să meargă strună:
 Am discutat despre toamnă, despre culorile specifice ale acestui anotimp, despre vreme:
Ne-am reamintit modul de utilizare al spațiului plastic: cerul „se unește” cu pământul, nu lăsăm spațiu alb;
Am identificat materialele necesare pentru realizarea peisajului: acuarele, pensulă de mărime mare (o folosim pentru pictarea fondului); pahar pentru apă; hârtie glasată maro (pentru realizarea tulpinilor copacilor); frunze presate (pentru realizarea coroanei copacilor); lipici solid; aracet.
Am detaliat etapele realizării lucrării:

  1. Pictăm fondul începând din partea de sus a planșei (evităm pătarea manșetelor) începând cu cerul, apoi pictăm iarba/pământul;
  2. Lăsăm planșa să se usuce și, între timp vom strânge acuarelele și pensulele. Acestea nu vor mai fi utile pentru etapa următoare și, în acest timp foaia se usucă pentru a putea trece la următoarea etapă de realizare a colajului;
  3. Decupăm mici dreptunghiuri din hârtie glasată maro și le lipim, cu ajutorul lipiciului solid, pe foaie acolo unde considerăm că s-ar încadra cel mai bine în peisajul nostru;
  4. Rupem codițele frunzelor presate și aplicăm aceste frunze sub formă de coroană a copacilor.
Lucrul i-a acaparat complet pe școlărei, au lucrat frumos, cu migală și pricepere iar lucrările s-au dovedit unele reușite:













Bineînțeles că am vrut să demonstrăm tuturor cât de harnici, talentați și pricepuți suntem noi așa că am organizat prima noastră expoziție din clasa I:




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu