Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 25 martie 2020

Buburuza, după Eugen Jianu

Exerciții aplicative pe baza unui text citit + rezolvări

Școlăreii continuă să lucreze de acasă. Este o situație inedită și tocmai prin natura noutății ei pare interesantă și distractivă.
Deocamdată nu pot să mă plâng deoarece copiii sunt foarte conștiincioși, își efectuează temele zilnic, respectând cu strictețe termenul de rezolvare. Încerc din răsputeri să văd „jumătatea plină a paharului” și pot să spun că am selectat câteva avantaje pe care situația de față ne-o oferă:

  • părinții sunt din ce în ce mai implicați în a-i ajuta pe copii să rezolve temele, ceea ce reprezintă un plus în legătura acestora cu școala;
  • școlăreii își pot gestiona propriul timp de lucru, sunt nevoiți să-și stabilească un program de studiu zilnic;
  • copiii sunt foarte atrași de tehnologie fiind foarte încântați de a folosi telefonu/tableta pentru a-și rezolva sarcinile de lucru;
  • urmărind explicațiile zilnice (explicații primite video) vor învăța să urmărească mai atent mesajele care le sunt transmise.

Am ales astăzi să postez o fișă de lucru realizată pentru textul „Buburuza” după Eugen Jianu, text pe care noi l-am studiat săptămâna aceasta. Exercițiile propuse sunt astfel concepute încât să ofere posibilitatea școlăreilor de a înțelege bine textul citit. Fișa este însoțită de rezolvarea exercițiilor, astfel încât școlăreii se pot autocorecta și au ocazia de a-și autoevalua calitatea propriei munci depuse.
În prima parte a fișei am ales să postez exact textul redat în manualul nostru de comunicare, manual care, după cum am mai spus, are ca autoare pe Cleopatra  Mihăilescu și Tudora Pițilă:
 Exercițiile propuse pe baza textului de mai sus sunt cele cuprinse în fișa următoare:

Ideal ar fi ca, după ce au terminat lucrul, școlăreii să se poată autocorecta. Mai jos am realizat rezolvarea exercițiilor propuse:

Fișa este destul de concentrată, exercițiile sunt solicitante, dar noi le-am rezolvat treptat, pe parcursul a trei zile în care am studiat temeinic textul „Buburuza” după Eugen Jianu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu