Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 2 mai 2020

CLR: „Cheile” - după Tudor Arghezi

Fișă de lucru însoțită de material video și rezolvare

Fișa conține inclusiv textul prezentat în manualul de Comunicare în limba română, clasa a II-a, avându-le ca autoare pe Cleopatra Mihăilescu și Tudora Pițilă.

Am ales să însoțesc rezolvarea acestei fișe cu un material video ce conține anumite explicații concrete care îi ajută/sprijină pe școlărei să înțeleagă mai bine rezolvarea exercițiilor. Bineînțeles, ca toți școlăreii norocoși din această țară, lecția noastră s-a desfășurat on-line. Iată cum a decurs:

  • Am citit textul integral: în gând, cu voce tare (în lanț, selectiv);
  • Am identificat titlul/autoru/personajele pe baza întrebărilor de sprijin gen: Cine este autorul Textului? Care este titlul textului?/ Care sunt personajele ce apar în text?;
  • Am identificat noile cuvinte, le-am selectat din text, am despărțit (oral) aceste cuvinte în silabe, le-am explicat și am alcătuit (oral) enunțuri cu ajutorul acestora;
  • Am selectat (oral) cuvinte formate din una/două/trei silabe;
  • Am identificat cuvinte care încep/se termină cu vocală/consoană.

Materialul video poate fi vizionat AICI

Fișa lucrată de noi este cea prezentată mai jos și cuprinde o parte din exercițiile oferite de manual, dar și alte exerciții ce stau la baza unei înțelegeri cât mai bune a textului:

Cheia/rezolvarea exercițiilor apare în materialul de mai jos:

2 comentarii: