Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 17 mai 2013

Bunica mea - compunere

Bunica mea este bătrână. Așa o știu de când m-am născut, cu chipul blând și privirea drăgălașă ca de copil. Are în dreptul ochilor câteva riduri care se accentuează atunci când zâmbește.
-Ce sunt acestea, bunico? am întrebat-o mângâindu-i ridurile.
-Raze de soare, fetița mea, mi-a răspuns bunica și ochii îi sclipeau. Apoi m-a luat în brațe și m-a sărutat pe frunte.

În fiecare duminică o vizitez. O găsesc la poartă, pe băncuță, cu mâinile așezate în poală, cercetând răbdătoare ulița prăfuită, să vadă când apar. Chipul i se luminează când mă vede apropiindu-mă. Brațele i se deschid:
-Bine ai venit, fetiță!
Îi sărut mâinile noduroase și aspre de atâta muncă.
-Hai în casă, ți-o fi foame...
Vreau, nu vreau, ea pune dulceață pe o felie de pâine și mi-o întinde:
-Ia, mănâncă, tare esti slabă...
Apoi se așează cu un oftat. Îmi povestește de treburile sale, îmi arată o împletitură măruntă la care a început să lucreze de curând.
-Îți place? Modelul mi l-a dat vecina din deal... Ei, ei, nu mai purtați voi lucruri de-astea! Acum le cumpărați de la oraș.
Încerc să o conving că-mi place și rămân uimtă de împletitura meticuloasă pe care o realizează doar cu două andrele.
-Da, da, zice ea și sunt bucuroasă că am convins-o. Îi fac un șal bunicului. Tare-l mai doare spatele. Îl va purta, să-i fie cald și poate îl mai lasă durerile.
Bunicul ne privește pe amândouă dintr-un fotoliu în care s-a așezat să citească ziarul.
-Femeile... mormăie el, dar ochii îi trădează încântarea când aude că bunica are grijă de el.
S-a făcut târziu și trebuie să plec. Bunica mă conduce la poartă, iese cu mine în drum și stă acolo privindu-mă până mă pierde din ochi.Știu că duminica viitoare o voi găsi la poartă, pe băncuță,cu mâinile așezate în poală, cercetând răbdătoare ulița prăfuită, să vadă când apar.

Un comentariu:

  1. cat de frumos. Din pacate in ziua de azi gasim destui bunici care stau asa, insa nu mai vine nimeni caruia sa ii dea o felie de paine cu dulceata.

    RăspundețiȘtergere