Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 2 septembrie 2023

Organizarea rechizitelor

 În clasa I eu optez, în general, pentru păstrarea în clasă a unor rechizite astfel încât să evit clasica uitarea acasă a acestora. De pildă, foarfeca, lipiciul și plastilina sunt necesare destul de des în cadrul activităților, prin urmare mă asigur că fiecare școlărel le are zilnic la îndemână pentru a le folosi în caz de nevoie. O problemă este însă faptul că împărțim spațiul sălii cu o altă clasă care își desfășoară cursurile după-amiaza. Acest lucru presupune distribuitea materialelor la începutul zilei iar la final, strângerea și depozitarea acestora într-un spațiu special. 

Pentru economisirea timpului alocat distribuirii și strângerii materialelor, am anunțat deja părinții ca anumite rechizite precum: foarfeca, plastilina, lipiciul, acuarelele,pensulele, bețișoarele, numărătoarea să fie așezate într-o cutie cu capacitatea de 6l, etichetată corespunzător. Un exemplu cu privire la modul de așezare este prezentat în materialul următor:

Astfel, școlăreii vor primi dimineața cutiuța corespunzătoare pe care o vor ține în pupitru și vor scoate doar ceea ce le este necesar, în caz de nevoie.Spre finalul activităților vom așeza totul ordonat în cutie și le vom depozita într-un sertar special amenajat. Varianta de depozitare a acestor materiale este ideală pentru orice clasă dar este cu atât mai utilă în clasele pregătitoare, I și a II-a, perioadă în care abordarea integrată a materiei presupune desfășurarea unor activități specifice acestei abordări. Această variantă este ideală deoarece fiecare școlărel are la îndemână materialul necesar, se obișnuiesc să fie ordonați, evităm clasica uitare acasă a anumitor obiecte necesare și, nu în ultimul rând, ajută la minimalizarea greutății ghiozdanului unui școlar de 7 ani.