Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Poezii 1 Decembrie

  • Prin aceste poezii copiii pot reține ușor și înțelege sentimentul patriotic, semnificația profundă pe care un astfel de sentiment îl presupune, importanța steagului și semnificația sa pentru nația română.



Ţara mea

                        De Ghe. Tomozei
Ţara mea de cremene,
Cine să îţi semene?
Ţara mea şi-a stelelor,
Cuibul rândunelelor,
Cu înalte ierbi,
Şi cu pas de cerbi,
Ţară cu izvoare
Licărind în soare,
Vreau să cresc viteaz
Precum vechii brazi,
Şi voinic m-aş vrea
Ca şi dumneata

Scumpă ţară românească

Scumpă ţară românească,
Cuib în care ne-am născut,
Câmp pe care s-a văzut
Vitejia strămoşească,
Scumpă ţară românească,
Te salut!

Şi-a mea frunte ţi se-nchină
Ca naintea unui sfânt,
Căci, deşi copil eu sunt,
Inima de dor mi-e plină.
Să te văd mereu regină
Pe pământ.

Să ai viaţă de vecie,
Să sporească-al tău popor;
Sub stindardul tricolor
Să nu vezi decât frăţie,
Şi-atunci, dac-o fi să fie,
Pot să mor!

Țara mea – de Otilia Cazimir

Frumoasă mi-e ţara străveche,
Întinsă pe munţi şi pe văi,
Cu fete cu flori la ureche,
Cu mândri şi ageri flăcăi!

Frumoasă mi-e ţara cea nouă,
Când râde cu râs tineresc,
Cum râde grădina când plouă
Şi florile când înfloresc.

ACASĂ


Acasă-i visul fiecărui om
Dar nu oricum, ci-un ideal de casă,
Ceva pe care-l porți în suflet
                      orișicând,
Și-i simți tăria dulce când te-așezi
                                   la masă.


E noțiunea de frumos și pur,
Ceva ce te înalță orișiunde
Și care-ți dă adesea bun-augur
În orișicare sat de deal sau munte.


Acasă-i locul unde-ai petrecut
Copilăria sau chiar toată viața,
Este pământul care te-a născut
Și traiul, bunăstarea și speranța.


Acasă te simți bine, căci aici
Istoria nu-i doar simplu cuvânt
Și-ți simți șuvoi în inimă și suflet
Iubire-adâncă pentru-al tău pământ.

Ne-am născut în România                                      Nicăieri nu-i ca acasă

Ne-am născut în ţara                                                Eu de mic am învăţat
Dintre munţi şi văi,                                                  De la mama am aflat:
Unde cântă vara                                                       Cât e lumea de frumoasă,
Fete şi flăcăi.                                                            Nicăieri nu-i ca acasă!

Toamna e frumoasă:                                                Casa este locul meu
Fructe aurii,                                                             Casa e şi locul tău,
Bucurie-n suflet                                                      Casa e pe toată glia-
Şi printre copiii!                                                     Este România

Şi,când vine iarna                                                 Şi acasă este mama.
Peste ţara mea,                                                     Mă iubeşte-îmi dau seama
Îşi aşterne haina                                                   Ea mă creşte şi mă-nvaţă
Fulgilor de nea.                                                   Toate cele despre viaţă:

Este România                                                     Ce e bine ce e rău,
Şi-o iubesc nespus,                                            Cine este Dumnezeu
Că aici e mama,                                                 Şi să nu uit niciodată
Soarele e sus!                                                    Casa bună ce mi-e dată!




Sunt român!                                           Urare ţării mele

Sunt un copil din ţara mea,                                           De 1 Decembrie
Şi mă mândresc mereu cu ea.                                      Vrem să ne trăieşti
Sunt un copil din România,                                         Locul nostru este
Îmi place jocul,veselia!                                               Unde şi tu eşti.
                                                                                    Suntem unde-s munţii,
Cea mai frumoasă dintre ţări,                                     Dunărea albastră,
Cât ai umbla în patru zări,                                         Suntem unde-s tata
Este,desigur,România,                                               Şi cu mama noastră.
                      Unde domneşte omenia!
                                                                           Linişte şi pace,
1Decembrie e azi,                                                    Multă armonie
Este zăpadă peste brazi.                                           Noi dorim să fie,
E sărbătoare-n Romănia,                                         Dragă Românie!
                        Românii-şi cântă bucuria!





 

       Casa noastră                                                                               E sărbătoare peste brazi

Casa noastră este locul                                                          Frumoasă e această ţară
Unde eu trăiesc şi cresc,                                                       Fie că-i iarnă,fie vară!
Când în vatră arde focul,                                                     Ascultă susur de iyvoare
Casă,dragă te iubesc!                                                          Şi behăit de mioare!

Am familie frumoasă,                                                       Vezi bradul falnic de la geam
Eu cu drag mă-ntorc acasă.                                               Cu cetina bogată-n ram,
Şi noi toţi ne străduim                                                       Cu ciripit de păsărele,
Casa bine s-o-ngrijim.                                                      Şi veveriţe sprintenele?

Şi-i iubesc pe toţi ai mei:                                               E România,plai de dor.
Mamă,tată,bunici.                                                          O doină am să-i cânt uşor.
Dragostea lor,dacă vrei,                                                 1 Decembrie e azi,
Se aseamănă aici                                                             E sărbătoare peste brazi.

           C-un izvor de apă dulce
               Şi cu raze aurii.
         De la tine nu m-aş duce,
               Nu uita,aşa să ştii!



România                                                  Ţara noastră

Românie, dragă-mi eşti,                                       Ţara noastră-i ţară sfântă
Ca o zână din poveşti,                                          Cu mâna noastră făcută
Tu-mi dai viaţă, tu-mi dai pâine                         Că muncim şi zi şi noapte
Să cresc mare pentru mâine,                                Ca să-I construim palate.

Să pot apăra şi eu,                                              Cu mândrie stăm în ea
Românie, când va fi greu,                                  Şi-I dăm tot ce vom putea
În pace vrem să trăim                                        Viaţa de va fi nevoie,
Pe pământul ce-l iubim.                                     Scumpă ţară,Românie!

                     Să te strâng ţară la piept
                          În mine un dor să deştept,
                    Să muncesc şi să iubesc
                         Pământul cel românesc.








Înfloreşti, tu, ţara mea

Înfloreşti, tu, ţara mea
Ca pomii primăvara
Pe cap să-ţi punem cununi
Făcute de oameni buni.

În soare să strălucească
Oglindă fie ţara noastră,
Să se uite toţi în ea
Şi exemplu să îl dea.

Să trăiască toţi ca noi
În pace şi nu în război,
Oamenii cu toţi dau mâna
Să ţină ţării cununa.

Cunună din piatră scumpă
Nimeni să nu o rupă,
Ţara noastră asta vrea
Să trăim bine în ea.




 

 

Steagul nostru

                                                                                           Ţara mea
Frumos e steagul ţării mele                                                                 Cu dor legăm Carpaţii,
Ce-a strălucit în lupte grele                                                                 Cu dragoste câmpia,
Cu sânge s-a colorat                                                                             Şi aşa uniţi ca fraţii
Când străbunii l-au purtat.                                                                   Să trăim în România.
                                                                                                                  
Albastru cerul i l-a dat                                                                     Cu apele din ţara noastră
Galbenul e grâu curat                                                                      Pe obraz ne spălăm,
Roşu sângele vărsat                                                                         S-o iubim ca pe o mamă
De români când s-au luptat.                                                            Ce cu toţi în braţe-i stăm.

Ţara să ne fie mare,                                                                              Cu toţii noi să muncim
Să nu mai fie hotare,                                                                           Şi frumos s-o-mbodomim,
Uniţi cu toţii pe vecie,                                                                          Cu ea cinste să ne fie
Duşmănie să nu mai fi.                                                                        Că se numeşte Românie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu