Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 27 februarie 2015

Versuri pentru serbarea de 8 Martie

Ne pregătim pentru serbare! Vom recita cele mai frumoase versuri, vom cânta cele mai frumoase cântece, și le vom dedica mamelor noastre care sunt cele mai minunate ființe de pe pământ. Iată ce versuri am selectat pentru serbarea noastră:



Ziua mamei

Adunaţi în marea sală
Toţi în hainele de gală,
Astăzi vom sărbători
Ziua Mamei ! Şi va fi
Cât se poate de frumos!
Căci  vom prezenta duios:
Poezii pentru mămici,
Cântece pentru bunici.
Fiindcă  tare le iubim,
Fericire le dorim,
Viaţă lungă,sănătate
Şi belşug să aibă-n toate.

Grea povară are o mamă
         De Emilia Plugaru
Grea povară are-o mamă. 
Duce-n spate, nevăzute,
Aripi, care ne cuprinde,
Ne veghează orişiunde.

Cum îşi smulge ea aripa?
Oare cât de mult o doare?
Câte o aripă blândă,
Cum ne dă la fiecare?

Eu îi simt mereu prezenţa,
Chiar şi-atunci când sunt departe.
Doamne, dă-i măicuţei mele,
Dă-i mai multă sănătate.

Mic sau mare, cum n-aş fi,
Tot la pieptul ei aş vrea
Să mă bucur şi să plâng.
Înger e măicuţa mea.

E ziua ta –

             deValeria Boiculesi

E ziua ta măicuța mea cea bună
Dacă-ș putea ți-aș prinde în cunună
Toți trandafirii zărilor, ușori,

Și cântecele ca pe niște flori

Și razele de soare și de lună

Pe toate ți le-as prinde în cunună.

Dar până cresc, nu pot
Oricât aș vrea, decât
Să te sărut maicuța mea!



Sfaturi de la mama

De  Virgil Carianopol

Mâna celei care ţi-a dat viaţă,
Te-a crescut frumos, te-a făcut trunchi,
Mâna ce te-a legănat, copile,
N-o uita, sărut-o în genunchi.

Mâna bună care-ţi pune masa,
Ce te spală,  aşteaptă s-o cinsteşti,
Să-ţi ajuţi măicuţa la nevoie,
Este mâna sfântă, s-o iubeşti.

Mâinii care ţi se-ntinde caldă,
Mâinii de prieten sau de frate,
Să-i răspunzi la fel cum ţi se-ntinde,
Merită această bunătate.

Mâna care ţi-a făcut un bine
S-o păstrezi în minte-n orice zi,
Este mâna dragostei de oameni
Ţi s-a-ntins de rău a te feri.

Mâinii însă care se fereşte
Firul tău de gând să nu-l ascunzi,
Eşti destul de mare, ştii din viaţă
Cum este mai bine să-i răspunzi… 

De ziua ta, mămico –

        De Emilia Plugaru

O mămică mai frumoasă,
Nimeni pe pământ nu are.
- Azi, de ziua ta mămico,
Vreau să-ţi dăruiesc o floare.

Mama vine, mă sărută
Şi cu dragoste-mi zâmbeşte.
Ca şi floarea, faţa mamei,
Ca şi floarea înfloreşte.

Despre ea

             De Virgil Carianopol

Mama scutură prin casă,
Mătură, aşază, pune,
Pentru mama toate-acestea
Sunt o mare slăbiciune.

Seara, cade ca o piatră,
Nici mâncare nu mai vrea,
Somnul vine ca un fluviu
Şi pe apa lui o ia.

- Mamă-i, spun, nu te mai zbate,
Ai şi-aşa de dus poveri.
Nu-mi mai scutura din perne
Visele avute ieri.

Lasă-le să stea acolo,
Poate că-mi mai trebuiesc.
Nu se ştie la ce cânturi
Am să le mai folosesc.

Însă ea nu vrea s-asculte,
Ştie din al vieţii rost
Cum că visele de mâine
Nu-mi vor fi cum au mai fost.

Pentru tine

Pentru tine am cules
Mama mea, narcise,
Pentru tine am cules
Un buchet de vise.
Pentru tine, ghiocei -
Pace şi-mplinire,
Inima-n iubirea ei,
Plină de simţire.


De ziua mamei

 De Victor Tulbure

Abia se-arată pâlcuri de cocori…
Nici n-a-nflorit grădina noastră încă…
Dar ghioceii albi de sub ninsori,
I-am adunat cu dragoste adâncă.

Şi ţi-i aduc în dar de ziua ta;
Neînsemnat buchetul meu e, poate,
Da-ntr-însul vei citi simţirea mea
Şi gândurile cele mai curate.

8 martie

De  Nicolae Nasta

E ziua ta azi, mamă
Și-aproape, lângă tine
Un gând duios mă cheamă
Ca să-ți urez de bine.

Dar gândul meu fierbinte
Se stinge nu știu cum
Și nu găsesc cuvinte
Să-ți mai urez acum.

În schimb, îți dau o floare
Și-n locul meu aș vrea
Cu-aceeași nerăbdare
Să-ți glăsuiască ea.

Tăcerea s-o străbată
Și glasul ei s-ascult...
Să-ți spun înc-o dată
Cât te iubesc de mult.

Buchetul mamei

Eu, măicuţei i-am cules
Violeta, albăstreaua
Şi mai albe, mai albe ca neaua,
Ghiocelul, clătinându-şi
Lin, cercelul.

În buchet nu am uitat
Să îi pun neapărat
Sănătatea într-o floare,
Bucurii şi strop de soare,
Fericire fir cu fir
Şi în panglică legată
Toată dragostea curată.


E ziua ta

De Valeria Boiculesi

E ziua ta,
Măicuţa mea cea bună!
Dac-aş putea,
Ţi-aş prinde în cunună
Toţi trandafirii zărilor, uşori,
Şi cântecele, ca pe nişte flori
Şi razele de soare şi de lună
Pe toate ţi le-aş prinde în cunună.
Dar până cresc, nu pot,
Oricât aş vrea,
Decât să te sărut,
Măicuţa mea!

De ziua mamei

De  Viorel Cozma

Astăzi este ziua ta,
Mamă scumpă, mama mea,
Ziua ta e luminoasă,
Ca o zână de frumoasă.

Mulți ani, mulți în fericire,
Sănătate și iubire!
De la tine-am învățat
Drumul meu adevărat.

Să trăiești, măicuță bună,
Să ne fii mereu cunună,
Și la anul, ca-n povești,
Să fii tot așa cum ești!

Mamei mele...

De  Diana Fanea

Mamei mele dragi, eu i-aș oferi
Cel puțin o stea, în fiecare zi.
Că mi-e mereu aproape, oriunde, oricând,
Iubirea ei străbate, fiecare gând.

Mamei mele, i-aș da și luna de-aș putea,
Nu ar fi prea scumpă, pentru mama mea.
Pentru orice clipă, ce mi-a fost aproape,
Indiferent de loc, de zi sau de noapte.

Mamei mele toată, viața mea i-aș da,
Fiindcă din toată lumea, ea e singura,
Care mă-nțelege, de lângă rău mă ia...
De-asta o iubesc, nespus pe mama mea.


Dragă mamă-i sărbătoare


Mamă, azi e sărbătoarea
Dulcelui tău nume!
Ce-aș putea să-ți dau eu oare
Mai frumos pe lume?

Ce-aș putea să-ți dau eu ție
Mama mea iubită,
În această sărbătoare
Cea mai fericită?
Pentru-această sărbătoare
Iată, mamă dragă,
Un sărut curat și-o floare
Cu iubirea-ntreagă !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu