- Voi pregăti câteva jetoane care să reprezinte mai multe stări emoționale: fericire, mulțumire, furie, tristețe, dezamăgire...etc(imaginile le-am găsit pe net și sunt și pe fișa care o vor primi școlăreii);
- Elevii se așează în cerc - dacă vremea ne va permite, vom ieși în grădina școlii;
- Desemnez un copil prin rostirea „sacadată” a versurilor: „Dacă inima te doare/Ia rețeta următoare/ 10 grame sărutare/15 grame îmbrățișare/20grame iubire/25 de fericire/Dacă boala se-agravează/Și rețeta se dublează.
- Copilul în dreptul căruia m-am oprit va alege un jeton, îl va arăta colegilor și va încerca să imite emoția cât mai bine;
- Elevul se reașează în cerc, la locul său, dar păstrează jetonul.
- Jocul va continua până ce toți elevii extrag câte un jeton.
- La final fiecare elev trebuie să povestească, pe scurt, o situație în care s-a simțit fericit/vesel/mulțumit etc. Dacă nu vrea să povestească, spune PAS.
- Elevii primesc fișa, identifică emoțiile prezentate de imagini, apoi scriu o situație în care se simt așa cum descrie imaginea: Ex. La dezamăgire: DEZAMĂGIRE= Când nu pot rezolva o problemă.
marți, 12 mai 2015
D.P.-„Exprimă-ți emoțiile”
Veșnica mea problemă în legătură cu „Dezvoltarea personală” s-a rezolvat, cel puțin în ceea ce privește săptămâna aceasta. Ideea am împrumutat-o de la un spot prezentat la știri, dar sigur va avea succes și printre elevii clasei.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu