Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 14 mai 2016

Joc pentru scriere creativă (II)

Jocul constă în găsirea unor adjective potrivite pentru o serie de cuvinte date. Pentru a face acest joc cât mai antrenant, am procedat în felul următor:

  • pe bilețele am scris mai multe substantive. Pentru început, am ales denumiri ale obiectelor școlare, astfel încât să le fie cât mai ușor să găsească însușiri: stilou, pensulă, penar, etc.
  • elevii au tras la sorți un bilețel și au scris pe caiet însușiri potrivite.
  • descriu în câteva propoziții obiectul respectiv.
  • citesc descrierea colegilor pentru apreciere.
Iată ce am reușit noi să realizăm:

       penar: încăpător, scump, util, compartimentat. 
       Descriere: Penarul meu este foarte încăpător. Prețul lui a fost scump, dar l-am ales special deoarece știam că îmi va fi util. Interiorul său spațios mă ajută să îmi păstrez toate creioanele în ordine. În fiecare zi, la școală, am grijă să nu îmi lipsească nimic din penar. Fiecare obiect are locul său pentru că este bine compartimentat.
    
       stilou:albastru, subțire, bun
     Stiloul meu este unul din obiectele pe care le păstrez cu mare drag. Este albastru și are penița subțire astfel că reușesc să scriu cât mai ordonat pe caiet. În fiecare zi îl port cu mine la școală. Are locul lui în penar și îl consider un prieten bun.

      pensulă: subțire, delicată, ascuțită
      Pensula mea preferată este cea subțire, cu puf moale și delicat în vârf. ea are o codiță din lemn, lungă și ascuțită. La orele de pictură ea mă ajută să pictez linii delicate și fine.

Ca divertisment, elevii pot compune ghicitori despre diverse obiecte școlare:
Este mic, din lemn făcut                                            E rotundă sau pătrată                                            
Eu am grijă să-l ascut                                                Dar ea șterge îndată
Schițe multe desenez                                                 Pete, greșeli nedorite
Geometria exersez. Creionul                                    Din filele din caiete.  Guma de șters

Trage linii perfecte                                                   Domnișoara ce stufoasă
Liniază și caiete                                                        De-i subțire, de e groasă
Un pătrat tu de ai vrea                                               Te ajută pe-ndelete
Poți lesne a desena. Rigla                                         Să pictezi frumoase pete. Pensula

    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu