- drumeție în apropierea localității - am observat linia orizontului, orizontul, am identificat, cu ajutorul busolei, punctele cardinale;
- am măsurat cu ajutorul pașilor distanțe mici și am aproximat distanțele;
- am observat așezarea celor mai importante clădiri din zonă: primăria, poliția, dispensarul, clădirea liceului, clădirea școlii noastre.
La această lecție elevii vor observa mai întâi diverse tipuri de hărți ale județului nostru (rutieră, administrativă etc.). Astfel ei vor deduce asemănările și deosebirile dintre ele, prin observare dirijată vor descoperi componentele hărții: titlu, scară, legendă.
Toate acestea le-am realizat în zilele frumoase care au trecut, prin urmare suntem pregătiți să ne folosim de propria experiență pentru a studia următoarea temă:
Caracteristici geografice al orizontului local. Harta
=schița lecției=
Harta reprezintă desenul prin care este înfățișat Pământul. pe hartă suprafețele apar micșorate de mai multe ori. Pe hărți, elementele naturale dar și cele create de om sunt reprezentate cu ajutorul semnelor convenționale.
Harta are următoarele componente:
a) titlul hărții;
b) scara hărții = indică de câte ori au fost micșorate dimensiunile reale ale suprafeței reprezentate;
c) legenda=explică semnele convenționale prezente pe hartă.
Cunoscând punctele cardinale, harta ne ajută să ne orientăm.
Aplicație:
Școlăreii vor lipi harta județului pe pagina albă a caietului, vor nota punctele cardinale și vor localiza comunele vecine ale localității dar și județele vecine.
Proiect:
*Cu ajutorul măsurătorilor anterioare vom lucra în echipă și vom realiza o hartă a satului nostru.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu