Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 11 noiembrie 2016

Educație financiară - Activitatea 1

Încă de anul trecut am înscris elevii clasei la proiectul „Educație financiară”, proiect derulat cu sprijinul Inspectoratului Școlar și care are statutul de materie opțională.
Nu știam cam despre ce este vorba, mă cam săturasem de materii opționale desfășurate ca o rutină în școală, simțeam nevoia de o oarecare noutate, acel altceva care să-i atragă pe copii și care să-i determine să participe cu plăcere la activitate. Întrucât responsabila de cerc - cea care ne-a și informat - ne-a asigurat că vom primi materialele necesare, m-am înscris și se pare că a fost o idee inspirată. Am primit gratuit materiale atât pentru copii, cât și pentru cadrul didactic iar calitatea este excepțională. M-am bucurat nespus, deși câteva încurcături de ordin organizatoric ne-au determinat să întârziem cu lansarea proiectului. Dar nu-i nimic, astăzi am lansat proiectul, am discutat despre educație financiară și ce reprezintă, deocamdată, pentru ei acest lucru, am stabilit să desfășurăm activitățile o dată la două săptămâni și ne-am pus pe treabă.
Elevii s-au împărțit în trei echipe și am împărțit materialele. Curiozitatea răsfoirii manualului și a caietului de lucru a fost repede înlocuită de o oarecare temere - oare vom avea mult de scris... de învățat....oare vom avea teme??????? NU! La opțional nu se primesc teme și materialele rămân, în principiu la școală, deci nu vor îngreuna inutil ghiozdanul și așa destul de greu. După ce s-au liniștit auzind asemenea vești, i-am anunțat că fiecare din echipele formate vor reprezenta o familie și, ca orice familie, vor avea un buget comun, cheltuieli comune dar și individuale, vor fi puși în situația de a lua decizii și de a negocia anumite hotărâri. Dar, deocamdată, astăzi, fiind ziua lansării proiectului, fiecare echipă va primi....SALARIUL - adică suma de bani alocată lunar fiecărei echipe. Deci ziua de 11 a lunii am declarat-o zi de salariu. Fiecare echipă a primit suma de 10 458 lei. Echipele au primit, fiecare, câte o pagină cu bancnote de genul acesta:






Apoi au decupat bancnotele, au numărat suma primită și au pus banii într-un portofel pe care l-am confecționat rapid dintr-o copertă de caiet studențesc. Au fost destul de încântați să constate că suma fiecărei echipe este de... 10 458 lei deși, împărțită la fiecare membru, au ajuns la concluzia că fiecăruia îi revine suma de... aproximativ 2 000 lei (și un pic).
Pe caietul de lucru au avut de identificat personalitățile ilustrate pe bancnote și la această activitate le-au folosit banii primiți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu