Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 2 septembrie 2017

Cine sunt? Cum sunt?

Primele zile de școală vor fi pline de emoții atât pentru școlărei cât și pentru cadrele didactice. Este perioada în care se vor obișnui, adapta și acomoda unii cu alții și cu mediul școlar.
Fișele de mai jos le-am pregătit special pentru această perioadă atât de solicitantă. Bineînțeles, aceste materiale vor fi însoțite de discuții mai ample, realizate pe baza întrebărilor, despre tot ce îl interesează, fascinează și pasionează pe fiecare școlărel în parte. În acest sens, m-am gândit că ne-am putea juca „De-a interviul”. Jocul este simplu: cu ajutorul unui microfon mă „transform” în reporter și, rând pe rând, fiecare școlărel vine în față pentru a răspunde la întrebări de genul:

  • Bună ziua! Ne poți spune, te rog, numele tău?
  • Am auzit că, în anii anteriori, ai frecventat grădinița.... Ne poți spune câte ceva despre activitățile desfășurate acolo?
După ce voi adresa eu câteva întrebări (cu scopul de a sparge gheața) o să-i rugăm și pe ceilalți școlărei să adreseze propriile întrebări. Un fel de introducere ar putea fi aceasta:
  • Știi, câțiva dintre noii tăi colegi sunt tare curioși să afle cât mai multe despre tine. Vrei să le răspunzi la întrebări?
Școlăreii își vor anunța intenția de a adresa întrebări prin ridicarea mâinii, iar școlărelul va indica pentru care întrebare va răspunde adresând în același timp replica: „Da, te rog!” Cel indicat se va ridica și se va prezenta: „Bună! Numele meu este....și aș vrea să știu.... În acest fel avem ocazia să ne exersăm puțin abilitățile de inițiere și menținere a dialogului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu