Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

duminică, 24 septembrie 2017

Săptămâna 3: Fișă de lucru M.E.M. (I)

TEMA: Sortarea elementelor după criterii date; poziționarea obiectelor.
Pe baza fișei de lucru, școlăreii vor avea de îndeplinit câteva obiective cum ar fi:


  • să identifice anumite obiecte după criterii date (cel mai înalt copac, puișorul din mijloc, a treia -prima - a doua pisică)
  • să observe și să denumească poziția obiectelor indicate(penarul se află pe masă, cartea se află sub masă, acuarelele se află în fața ghiozdanului, fetița se află în stânga mesei etc.)
  • să identifice poziția obiectelor observate (colorați cu roșu creionul aflat pe masă, colorați cu verde creioanele aflate sub masă etc.)
Momentul de „spargere al gheții” se va desfășura astfel: sunt solicitați doi elevi (de înălțimi evident diferite ) și vom numi: Elevul X este mai înalt decât elevul Y. Elevul Y este mai scund decât elevul X. Deasemenea, pot ieși 3-4 elevi în fața colegilor și se pot formula cerințe de genul:
  • Spune-mi numele celui de-al doilea coleg!
  • Ce culoare au ochii primului coleg?
  • Ce culoare are părul ultimului coleg? etc.
Se pot forma grupe pe anumite criterii: 
  • Să se ridice în picioare toți școlăreii care părul șaten!
  • Să se ridice în picioare toți școlăreii care au ochii albaștri! etc.
În momentul în care școlăreii se ridică, îi numărăm și constatăm: Deci avem ....(numărul) școlărei cu părul șaten/ochi albaștri. Școlăreii vor desena pe caietul cu foaie velină tot atâtea buline câți colegi avem potrivit criteriului ales.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu