Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 28 octombrie 2017

Ne jucăm cu litera m(mic de tipar)!

Pentru litera m (mic de tipar) am pregătit jetoane mai multe jetoane cu ajutorul cărora, prin intermediul unei activități relaxante, de joc, recunoașterea/numirea/poziționarea literei și sunetului „m” în cuvinte să se realizeze de la sine.
Școlăreii deja cunosc regulile acestui joc - un joc asemănător am desfășurat și pentru litera a (mic de tipar) - prin urmare mă aștept ca întreaga activitate să fie plină de voie-bună și distracție.
Iată cum anume vom juca jocul nostru:

  • școlăreii vor extrage, aleatoriu, fiecare câte un jeton;
  • vor colora imaginea ce însoțește cuvântul scris;
  • vor colora cu verde litera m (mic de tipar);
  • vor numi obiectul primit și vor despărți cuvântul în silabe;
  • vor așeza - pe sfoară - jetonul în funcție de poziția sunetului/literei în cuvânt (la începutul, în interiorul, sfârșitul cuvântului).
Pentru ca etapa de sortare să nu necesite foarte mult timp, am ales ca, la tablă, să fixez, cu ajutorul magneților, trei șiruri de ață. Jetoanele vor fi atașate cu ajutorul unor cârlige de rufe pe sforile întinse. Am ales această soluție deoarece, jocul desfășurat la litera/sunetul a (mic de tipar) ne-a luat foarte mult timp să fixăm jetoanele cu ajutorul agrafelor de birou. Prin urmare, i-am rugat pe copii să aducă fiecare câteva cârlige de rufe și acestea s-au dovedit foarte utile chiar și pentru organizarea diverselor expoziții cu lucrări ale lor.
Jetoanele pe care le vom folosi în jocul nostru sunt cele din imaginile de mai jos:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu