Am selectat, pentru activitățile matematice, o serie de ghicitori pe care le folosesc în diverse momente: fie pentru a le capta atenția, fie pentru a alunga imediat o oarecare stare de oboseală/plictiseală. Ghicitorile s-au dovedit foarte utile și îi dezmorțește pe copii, determinându-i să fie activi, cooperanți, disciplinați (doar cei cuminți răspund la ghicitoare).
Iată cum am folosit eu aceste ghicitori în cadrul activităților:
- Mai întâi îi anunț pe copii că le voi spune o ghicitoare. Dacă știu răspunsul corect vor anunța acest lucru prin ridicare mânuței, în liniște și doar copilul numit are voie să spună răspunsul.
- După ce s-a rostit răspunsul cer părerea colegilor: Este corect? Ce credeți? Haideți să vedem dacă ați reținut! - repetăm în cor ghicitoarea;
- Elevul care a răspuns corect va ieși la tablă și va selecta, din șirul de cifre magnetice, acea cifră care reprezintă răspunsul corect;
- Un alt elev - foarte cuminte și atent - va ieși și va forma o mulțime cu tot atâtea elemente cât indică cifra;
- Altcineva iese și ne indică vecinul mai mic/mai mare al numărului.
În funcție de dispoziția copiilor, jocul poate continua.
Ghicitorile pe care noi le folosim în astfel de activități sunt următoarele:
Cartea ce-o păstrezi ca nouă
Câte file are? - DOUĂ
În mănușă sau ciorap
Câte degete încap? CINCI
Numără pe îndelete
Roțile la triciclete! TREI
Câte stele lucitoare
Strălucesc în Carul Mare? ȘAPTE
Fluturașul cel plăpând
Câte aripioare-o fi având? PATRU
Câte colțuri, în total
Are micul tău penar? OPT
Câte, câte mici picioare
Harnica albină are? ȘASE
Degetele, buni frățâni
Câte-s la-amândouă mâni? ZECE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu