Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 4 iunie 2018

Fișe de lucru : Literele Z și z

Așa cum am procedat cu fiecare literă în parte, literele Z și z le-am învățat tot jucându-ne.
În ajutor ne-au venit și caietele editurilor Elicart și Intuitext, dar ne-am jucat și cu jetoane pe baza cărora am recunoscut poziția sunetului z în cuvinte. Jetoanele reprezentând imagini  cu zar, ziar, zebră, aragaz, zână, zero, zahăr și mânz le-am decupat și așezat într-o pălărie (fiecare imagine este decupată de trei ori). Copiii au extras câte un jeton, apoi, pe rând au spus: „Eu am un zar! Cine are ce am eu?” etc. În acest mod am sortat jetoanele în funcție de imaginea reprezentată. Elevii care aveau aceeași imagine formau o grupă căreia i se cerea:
1. Să despartă cuvântul în silabe;
2. Să specifice numărul silabelor și poziția sunetului „z” în cuvânt;
3. Să formeze, cu ajutorul literelor înșirate pe ață, cuvântul;
4. Să alcătuiască o propoziție cu ajutorul cuvântului identificat;
5. Să scrie la tablă cuvântul.
Pentru fiecare răspuns corect echipa primește 2 puncte.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu