Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 3 octombrie 2018

Pictură: „Spectacolul vitaminelor”

Inspirați de tema centrală a lecției noastre - Spectacolul vitaminelor - frumos prezentată în imaginea din manual (O. Pârâială - Comunicare în limba română, pag. 17) am avut o discuție foarte interesantă despre beneficiile consumului de fructe și legume proaspete. Școlăreii știu deja că... un măr pe zi ține medicul la distanță, dar discuția noastră a devenit mult mai amplă și mai animată pe măsură ce dezbăteam subiectul.

Întreaga zi ne-am „jucat” cu jetoane reprezentând fructe și legume:
Am sortat și format mulțimi pe baza unor criterii date: mulțimea fructelor de o anumită culoare; mulțimea fructelor preferate; mulțimea fructelor versus mulțimea legumelor;
Am scris cifrele potrivite numărului de elemente al mulțimilor obținute;
Am comparat numerele de elemente ale mulțimilor;
Am modelat fructe/legume și am realizat diverse operații matematice cu ajutorul lor verbalizând procedeul sub forma unor probleme simple ( Ana a cules din grădină două pere și trei mere. Câte fructe a cules Ana în total? 2 + 3 = 5 etc.)

La finalul activităților, în cadrul lecției de A.V.A.P., am continuat ideea de „Spectacol al vitaminelor” și am pictat o scenă pe care fructele sau legumele, atât de apreciate de noi, dansează și se distrează. Școlăreii s-au declarat foarte încântați de tema propusă și, după ce au urmărit cu mare atenție exemplificarea la tablă și indicațiile oferite, au realizat adevărate opere de artă:









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu