Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 21 octombrie 2019

MEM: Adunarea și scăderea numerelor 100-1 000 fără trecere peste ordin

Fișă de lucru


Fișa am conceput-o bazându-mă pe nevoia școlăreilor de a lucra, la orele de matematică,  într-un mod cât mai divers și mai atractiv.
Acum, în clasa a II-a, suntem școlărei mari și,bineînțeles, fișa reprezintă un suport de lucru iar noi continuăm să rezolvăm exercițiile pe caiete.Deci nu mai este o surpriză faptul că nu am prevăzut obișnuitul spațiu de lucru direct pe fișă.
Un avantaj în realizarea unor astfel de fișe, în care nu este prevăzut acel spațiu „cu pătrățele” pentru lucru, îl reprezintă faptul că o singură filă (față/verso) poate cuprinde mai multe exerciții. Fișa o folosim ca suport pe parcursul mai multor lecții, școlăreii primesc temă tot de pe fișă, rezolvăm pe caiete exercițiile propuse și, ceea ce am rezolvat, bifăm. La final, atunci când fișa este rezolvată (adică în momentul în care constatăm că exercițiile au fost bifate) o atașăm în portofoliul elevului. Uneori școlăreii își „personalizează” munca depusă notând pe fișă cuvinte precum: Rezolvat! sau Fișă terminată! etc. Prin aceasta ei încearcă să demonstreze satisfacția lucrului îndeplinit așa cum se cuvine.
Am „aruncat” o privire și prin alte materiale precum „Să deslușim tainele matematicii” -fișe de lucru clasa aII-a ( autor Anina Bădescu) și „Ghiozdănelul cu exerciții și probleme” (Ed. Kreativ), și prin alte manuale de Matematică și explorarea mediului oferite de edituri, astfel încât exercițiile să le facă plăcere școlăreilor și să le lucreze cu interes.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu