Fișă de lucru + rezolvare (orientativ)
Începând cu clasa a II-a, școlăreii sunt capabili de a înțelege modalitatea de scriere a unor cuvinte, de a conștientiza diversele situații de scriere a lor, pot oferi propriile exemple în enunțuri simple, însușindu-și în acest mod abilitățile de scriere corectă și conștientă.
În ceea ce privește scriere cuvintelor într-o, într-un, dintr-o, dintr-un, regula este foarte simplă:
Cuvintele într-o, într-un, dintr-o, dintr-un se scriu întotdeauna cu ajutorul cratimei/liniuță de unire.
Aceasta fiind regula, școlăreilor le vine foarte ușor să respecte scrierea corectă a acestor cuvinte. Totuși, după cum știm, „Repetarea este mama învățării”, un set de exerciții care să-i îi pună pe școlărei de a exersa scrierea acestor cuvinte în situații variate, este util. Îi ajutăm astfel pe cei mai ambițioși școlărei să fie cât mai bine pregătiți.
Acum, pentru că toți școlăreii ambițioși și-au încercat puterile și - sperăm noi- au rezolvat cu mare seriozitate exercițiile propuse, este timpul să ne corectăm împreună. Pentru a-i ajuta pe școlărei, dar și persoanele care vor să se implice alături de ei și să îi ajute să se autocorecteze (părinți, cadre didactice, frați mai mari etc) am realizat și un model care oferă un exemplu orientativ de rezolvare. Enunțurile compuse de noi sunt orientative. În rezolvarea unor anumite exerciții, școlăreii pot folosi propriile idei și pot alcătui propriile enunțuri fără vreo altă condiție decât cea a respectării cerinței:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu