La finalul capitolului dedicat adunării și scăderii numerelor naturale 0-1000 fără trecere peste ordin am pregătit școlăreilor un test de evaluare prin care își vor demonstra cunoștințele acumulate.
Testul este însoțit de:
- descriptori de performanță;
- rezolvările complete ale exercițiilor;
- centralizator de rezultate.
Prin rezolvarea acestui test am urmărit să evaluez nivelul la care școlăreii și-au însușit:
- algoritmul de calcul atât la adunare, cât și la scădere;
- terminologia matematică: sumă/diferență/cu...mai mare/cu cât este mai mare și utilizarea corectă a operației matematice corespunzătoare;
- aflarea termenului necunoscut;
- transpunerea în exercițiu a rezolvării unei cerințe de genul „din suma...scade....”;
- rezolvarea de probleme cu una/două operații matematice.
Suplimentar, pentru școlăreii care reușesc să termine cu succes sarcinile înainte de expirarea timpului, am pregătit o sarcină suplimentară. Acest gen de sarcini, de obicei, noi le numim sarcini „steluță” și presupun un grad de dificultate mai ridicat.
Cei care nu rezolvă în clasă sarcina „steluță” (fie nu doresc, fie nu s-au încadrat în timp) o vor avea ca temă pentru acasă, după ce școlăreii primesc testele corectate. În acest fel se evită micile incidente: fie școlăreii nu arată părinților testul corectat, fie îl arată, dar uită să îl aducă pentru a fi atașat în portofoliul personal.
Centralizatorul rezultatelor oferă un feed-back obiectiv, succint, pur și simplu o imagine reală a noțiunilor acumulate de școlărei. La rubrica „observații” notez individual aspectele care reies, în urma corectării testului, că trebuie îmbunătătțite. Mie, personal, mi se pare un excelent instrument de lucru și întocmesc astfel de centralizatoare pentru diversele forme de evaluare utilizate : evaluare curentă, activități suplimentare etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu