Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

luni, 3 octombrie 2016

Planul clasei, al școlii și al locuinței

La ora de Geografie ne vom concentra pe observarea atentă și orientarea în orizontul apropiat: sala de clasă, școala, locuința. Deasemenea, vom învăța să realizăm un plan al clasei/școlii/locuinței folosind semne convenționale în redarea obiectelor.


                          Planul clasei, al școlii și al locuinței


Teme de discuție:


  • Elevii vor vizita diferite săli din incinta școlii: clasa pregătitoare, clasa a II-a, sala de lectură din incinta bibliotecii școlii. În urma acestor vizite se vor iniția discuții privitoare la amenajarea respectivelor săli de clasă. Ei vor răspunde oral la întrebări:
  • Ce ați putut observa în sala clasei pregătitoare? Dar la clasa a II-a? Prin ce anume se aseamănă cele două săli de clasă? Ce deosebiri ați observat între cele două săli de clasă? Prin ce se aseamănă cu sala noastră de clasă? Prin ce se deosebesc? etc.
  • Elevii primesc fișa și observă asemănările și deosebirile dintre cele două imagini. În formularea răspunsurilor se insistă pe utilizarea expresiilor: în față, în spate, deasupra, la dreapta/stânga. 
  • Elevii observă pe fișă planul școlii realizat de Adina și identifică afirmațiile adevărate.
  • Elevii notează pe caiete concluziile extrase în urma observațiilor:
           Orizontul apropiat reprezintă spațiul înconjurător în care trăim și ne desfășurăm activitățile zilnice. Planul este un desen pe care obiectele orientate după punctele cardinale apar micșorate și reprezentate prin semne convenționale. Planurile sunt mijloace de orientare.
  • Observați cu atenție planul clasei din manual, pagina 7. Ce semne convenționale s-au folosit în redarea planului? 
  • Folosind semnele convenționale indicate în legenda planului din manual, realizați un plan al clasei noastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu