Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

joi, 29 decembrie 2016

Este Crăciunul și Dumnezeu ne ajută! (compunere)

Tot răsfoind compunerile elevilor, am găsit această lucrare și mi-a atras atenția în special că nu se număra, ca titlu, printre temele menționate la clasă. Este adevărat că îmi încurajez elevii să scrie despre orice temă ar considera-o interesantă, iar la un anumit interval de timp să mi le dea pentru a le citi.

Este Crăciunul și Dumnezeu mă ajută!
(compunere)

            Iarna, însoțită de amicii ei, fulgii, a sosit iar peste sat. Pomii, sărăcuții de ei, duc o povară grea: iarna și-a arătat din plin colții săi fioroși și reci. Dintr-o casă vecină se aud voci vesele de copii:
            -Este Ajunul Crăciunului! Este Ajunul Crăciunului!
            Familia vecină, cea de unde se aud aceste glasuri, este o familie săracă. Anul trecut, chiar în ziua de Crăciun, au rămas fără tată și de atunci le este tot mai greu. Mama lor suferă, dar își ascunde tristețea foarte bine în prezența copiilor săi. M-am gândit că este momentul cel mai potrivit să fac o faptă bună și le-am dus în dar un mic brăduț ți câteva globulețe. Copiii au primit darul meu cu mare încântare dar mama lor a început să plângă. M-am gândit că este bine să mă întorc acasă și, lăsându-i în compania brăduțului, am ieșit pe ușă.
            Seara, înainte de culcare, l-am rugat pe Dumnezeu:
            -Doamne, mâine este Crăciunul, Ziua Nașterii Fiului Tău, când fiecare om trebuie să se bucure. Te rog, ajut-o pe femeia aceasta să simtă și ea bucuria Crăciunului! Te rog, Doamne!
            Dumnezeu mi-a ascultat rugăciunea. A doua zi am văzut-o pe vecina mea zâmbind la toată lume și mai ales copiilor săi. Imediat m-am gândit:
            -Dumnezeu este mare și ne ascultă rugăciunile!
            Am plecat la săniuș alături de copiii vecinei iar la întoarcere am găsit-o veselă și binevoitoare.

            Am înțeles din toată această întâmplare că Dumnezeu are grijă de noi și ne veghează permanent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu