Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

marți, 11 iulie 2017

Clasa pregătitoare...la început de drum

Parcurgerea unui drum începe, inevitabil, cu primii pași care - în opinia mea - sunt cei mai importanți. Dacă primii pași pe care îi faci într-o călătorie sunt pași siguri, bine planificați, atunci restul pașilor vor veni (aproape) de la sine.

Clasa pregătitoare reprezintă un început de drum atât pentru învățător cât (mai ales!) și pentru școlărei. Am considerat întotdeauna că succesul unui școlar depinde în mare măsură de modul în care el percepe școala încă de la început - iar clasa pregătitoare este un început. Încerc încă de pe acum să-mi planific (oarecum) primele momente pe care le vom petrece împreună... În acest sens, deja am „deschis” o listă (care este deschisă) cu materialele de care vom avea nevoie pentru organizarea „Centrelor de interes” în sala de clasă:

  • Domeniul ARTĂ: suport creioane, pensule, acuarele pastilă și acrilice, creioane colorate, carioci, creion, recipient pentru apă, planșetă pentru amestecul acuarelelor, bloc de desen mic;
  • Domeniul BIBLIOTECA: colecția „Povești în cinci minute”, colecția „Revista Șteffy”,  cărți de colorat cu personaje din povești;
  • Domeniul CONSTRUCȚII: cuburi diverse mărimi, sârmă, scobitori, scotch, aracet, plastilină, frigărui;
  • Domeniul JOC DE ROL: scenă pentru mini-teatru de păpuși, marionete diverse;
  • Domeniul ȘTIINȚĂ: lupă, materiale din natură: castane, conuri de brad, nuci, alune, frunze presate, plante, semințe diverse, crenguțe, pietricele, imagini cu natura, insecte, animale etc.
Toată lumea cunoaște curiozitatea specifică a copiilor mici. Luând în calcul pe această curiozitate , deja am „prevăzut” oarecum ce se va întâmpla în primele zile de școală: curioși cum sunt, școlăreii vor răsturna, la propriu, fiecare colțișor al Centrelor de interes pentru a descoperi materialele din cutii. Pentru a evita o astfel de situație - destul de incomodă de ambele părți - intenționez ca, în primele zile de școală, să organizez împreună cu școlăreii aceste „Centre de interes”. Astfel vor fi direct implicați în amenajarea sălii de clasă și vor putea cunoaște în mod direct materialele incluse în fiecare domeniu și vor putea participa la sortarea, gruparea, organizarea acestora. Și, cum o astfel de activitate presupune planificare, organizare, atenție și răbdare, ne vom ocupa pe rând de fiecare domeniu, în fiecare zi, pe rând, respectând - eventual - ordinea din lista deja întocmită. Astfel, fiecare domeniu va beneficia de întreaga noastră atenție binemeritată pentru că -nu-i așa? - cu ajutorul lucrurilor descoperite aici vom învăța, vom analiza, ne vom hrăni curiozitatea...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu