Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

miercuri, 12 iulie 2017

Ideile vin tot din idei!

În curând vom începe clasa pregătitoare. Știu din experiență că, cu cât sunt mai mici, școlăreii au nevoie de atenție, de activități vesele, interesante, care să-i implice și să le stimuleze curiozitatea și disponibilitatea de a-și însuși noi cunoștințe într-un mod plăcut, firesc.
Ce ne trebuie la clasa pregătitoare pentru a avea succes în îndeplinirea acestor obiective? Material... muuuuult material didactic cu ajutorul căruia să putem învăța jucându-ne, dar și să ne jucăm învățând. Este adevărat, clasele pregătitoare au fost „dotate” cu material didactic - mobilier, hărți, jetoane și planșe de tot felul - dar acesta se rezumă la acele ativități gen : observăm planșa, discutăm,  postăm pe peretele clasei (dacă nu sunt deja afișate anterior -eu, personal, afișez treptat, pe măsură ce învățăm) și... activitățile devin o rutină. Acest lucru NU vreau să îl întâmpin în anul școlar care va veni. Mi-am întocmit deja o listă(normal - sunt omul listelor!) cu lucruri „de confecționat”  și prioritar ar fi să avem NEAPĂRAT cuburi. Bun! Fac rapid o vizită prietenului Google să văd prețuri: lego mic, lego mare, cuburi de lemn, de plastic ....orice vrei dar și PREȚURI.
Și ideile vin: dacă aș confecționa cuburile? Bun! Am adunat câteva cutii - de medicamente, de pastă de dinți etc - le-am împachetat în foaie de ziar lipită cu aracet pentru a le da mai multă rezistență. După ce s-au uscat, am început pictarea cu acuarele acrilice. Au ieșit drăguțe, rezultatul mă încântă, ceea ce mă face să merg mai departe și să tot pictez. Ideile vin...unele rămân, altele le las pe mai târziu... Răsucesc cubul, pictez, mă încearcă o oarecare plictiseală și mă gândesc cum aș putea obține rezultatul final mai repede. Dacă aș vopsi cu spray de vopsea? Am deja un spray cu vopsea galbenă și cred că, pentru cuburile deja împachetate este destul. Și iarăși vin ideile: dacă le-aș vopsi în culori care să fie utile și la alte activități? Aș putea vopsi în culori calde și reci pentru ca, mai târziu, să le pot folosi și în cadrul orelor de Arte vizuale, atunci când ne referim la aceste culori. Și iată trandisciplinaritatea: sortăm după criterii, numărăm, construim, apoi...desenăm/pictăm. Mă încântă îdeea, deci - normal-mi-o notez în agendă și plec la cumpărături: am nevoie de o mulțime de sprayuri cu vopsea!!!!!!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu