Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

sâmbătă, 16 septembrie 2017

Semne grafice: Linia verticală

Fișa vine în completarea activității de ascultare/memorare a poeziei „Melcul școlar” de V. Vesavia. În prealabil se discută despre obiectele școlarului:


  • Unde se ducea melcul?
  • De ce dorea tata melc să-și dea fiul la școală?
  • Voi ce credeți, este importantă școala? De ce?  
  • Ce obiecte credeți că a luat cu el de acasă?(ghizdanul)
  •  Ce credeți că avea melcul în ghiozdan? (penarul) 
  • Ce se află în penar? (școlăreii enumeră obiectele aflate în penarul lor)
  • Cine poate să îmi arate un creion colorat roșu? Dar verde?
  • În ce poziție se află creionul verde? (se indică poziția verticală) 
  • În ce poziție se află creionul roșu? (se indică poziția orizontală)

 Școlăreii au misiunea de a-l ajuta pe melc să ajungă mai repede la școală. Pentru ca această dificilă misiune să fie îndeplinită cu succes, ei trebuie să îndeplinească următoarele sarcini:

  • să traseze cu carioca albastră picăturile de ploaie;
  • să coloreze cu verde creioanele aflate în poziție verticală; 
  • să coloreze cu roșu creioanele aflate în poziție orizontală;
  • să traseze pe liniatură, cu ajutorul creionului, linii verticale.

La finalul activității se verifică modul de lucru al școlăreilor și, pentru că au fost atenți și și-au îndeplinit corect sarcinile, vor cânta împreună cântecul „Melcul cu rucsăcel”AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu