Ajutați-ne să fim eficienți! CONDICA DE SUGSTII

vineri, 13 octombrie 2017

Povești repovestite însoțite de imagini

Copilăria nu poate fi concepută fără lumea minunată oferită de basme, povești și povestiri.
Având clasa pregătitoare anul acesta, am căutat diverse surse care să îmi ofere repostirea unor povești clasice, pe care școlăreii le-au mai auzit la grădiniță, și care să-mi ofere punctul de plecare în realizarea unor activități. De ceva vreme căutam povestea „Ursul păcălit de vulpe” încercând, în același timp, să găsesc imagini potrivite firului desfășurării acțiunii poveștii, astfel încât să putem realiza și o activitate în care să repovestim ajutându-ne de imagini. În cele din urmă, am găsit povestea AICI  .
 Textul poveștii „Ursul păcălit de vulpe” este adaptat pentru a oferi o mai bună înțelegere a acestuia atunci când este citit. M-a încântat că textul este însoțit de imagini, șase la număr, pe baza cărora se poate organiza chiar o activitate pe grupe. Elevii pot fi împărțiți în grupe de șase, vor colora imaginile, le vor ordona și vor repovesti textul. La finalul activității ei pot fi recompensați cu o diplomă de cei mai buni povestitori.
Eu, personal, mi-am propus să desfășor această activitate în momentul în care vom efectua o vizită la biblioteca școlii, activitate planificată în perioada 06 - 10 noiembrie, atunci când vom avea „Săptămâna Altfel”. Întreaga activitate se va încheie cu realizarea, pe grupe, a unei cărți - textul va fi scris și atașat conform numărului paginii (de la 1 la 6) - cărticică pe care o voi păstra și...vedem...poate citim din ea la sfârșitul clasei pregătitoare, atunci când vom cunoaște literele.
Pe parcursul clasei pregătitoare vom desfășura mai multe activități de acest fel și vom colecționa cărticelele realizate de noi iar mai târziu, când vom ști să citim, le vom răsfoi cu inimile pline de amintirile momentelor în care le-am realizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu